Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag har en liten fundering. Jag vet ju att det finns program som gör att man kan ladda hem musiken från videoklipp på youtube och få den som en mp3a. Men tycker att kvalitén på dessa är lite sådär. Så jag undrar: Blir det bättre ljud om jag spelar av musiken direkt in i tex Audacity och sedan gör om filen till en mp3 själv? Eller bara spar inspelningen som en wav fil istället?

Tacksam för svar

/Daniel

Annons
Postat

Du får försämrat ljud ifall du spelar in det och sparar det som mp3. Ljudet i videorna på YouTube är i aac och ogg vorbis format så du skulle isf spara en lossy ljudfil från en redan lossy ljudfil. Använd www.fullrip.net istället.

Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

En gång i tiden kunde man ladda ner yotube filmer med bara webläsaren men för tiden verkar det som man inte ens kan radera sina egna filmer.

Postat

En gång i tiden kunde man ladda ner yotube filmer med bara webläsaren men för tiden verkar det som man inte ens kan radera sina egna filmer.

Radera sina egna filmer går utmärkt.

Sedan har jag märkt (förvånat) när jag googlat mig själv att det finns sidor som specialicerat sig på att rippa Youtube till mp3. Men jag har för mig ljudkvalitén inte var nåt vidare när jag laddade ner nån av mina egna och jämförde.

Postat

Ok får kolla igen då hittade inte det sist jag kollade

Postat

Går utmärkt jag rippade 2-300 filmer från ett konto förut.

Postat

Går utmärkt jag rippade 2-300 filmer från ett konto förut.

Ok får träna lite, man är väl blindstyre typ

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.