Fridh Postat 12 mars 2004 Postat 12 mars 2004 Halloj! đ NĂ„gra av mig kanske kĂ€nner mig som "PF", det Ă€r med den signaturen jag startade och byggde upp forumet 99musik. Det snurrar pĂ„ bra nu, med över 800 medlemmar. RĂ€tt lĂ€ckert! Men jag har lĂ€mnat över administrationen av forumet till nĂ„gra andra hjĂ€ltar och valt att bli en vanlig slacker igen. Som postar hĂ€r och dĂ€r. Nu kommer jag skriva lite i tidningen Studio och det Ă€r vĂ€l dĂ€rför dags att jag infiltrerar mig lite bland leden Ă€ven pĂ„ denna sajt! ;-) Tycker detta forum verkar kalas, med massor av likasinnade. I like. Jag Ă€r annars en 32-Ă„rig syntnisse pĂ„ Kungsholmen och skapar musik som hamnar pĂ„ sajten www.bitley.com. Det blir blandade tongĂ„ngar, har varit mycket Ă„t househĂ„llet men just nu Ă€r jag stilmĂ€ssigt ambivalent. Det fĂ„r bli vad det blir. Utrustningslistan Ă€r just nu Roland V-synth, JV-1080, Juno 2, Prophet VS, Yamaha TX816 (med 6 st TF1:or), DMP 11 och en liten Spirit Folio. En Mac, en PC och en klassisk gammal Atari fĂ„r slĂ„ss om uppmĂ€rksamheten pĂ„ datorfronten. Reason kör jag ganska mycket, jobbade förresten tidigare som supportansvarig pĂ„ Propellerheads. Ableton Live Ă€r ett sĂ„nt dĂ€r ska-lĂ€ra-mig-bĂ€ttre-projekt. Som "stora" sequencers kör jag bĂ„de Nuendo och VST och grunnar pĂ„ om jag ska uppdatera eller köpa en lyxmacka och Logic Pro.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.