maoto Postat 31 augusti 2014 Dela Postat 31 augusti 2014 (redigerat) tjena alla har precis gjort klar en låt och när leaden kommer in så har jag lagt ett high pass filter på den, ljudet från början är knastrigt men efter jag lagt upp låten på soundcloud så låter det åt helvete någon som har någon idé på någon lösning? har kört den i itunes m.m men där låter det perfekt! Redigerat 31 augusti 2014 av maoto Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maoto Postat 31 augusti 2014 Trådstartare Dela Postat 31 augusti 2014 gick inte att lägga till en privat länk från soundcloud :/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maoto Postat 31 augusti 2014 Trådstartare Dela Postat 31 augusti 2014 Får ingen ordning på det men nu är den ute och hoppas jag kan få lite kritik på den! https://soundcloud.com/smeddo/crunch Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 31 augusti 2014 Dela Postat 31 augusti 2014 Soundcloud är ju nån sorts mp3, det brukar höras kanske mest i diskanten. Jag tyckte inte det så j-a dåligt alls. Fina melodier mot slutet. Om du lägger ut orginal WAV-fil tex via dropbox så kan ju de som fattar sån här musik bättre än mig säga om de hör nån skillnad. Om man tänker sig den här på ett dansgolv tycker nog jag att första breaket kommer för tidigt. Dansarna kommer kanske av sig…. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Henric Svensson Postat 4 september 2014 Dela Postat 4 september 2014 (redigerat) Hej! En waw-fil spelar 1411bits/sekund Mp3 finns ju i olika format - jag brukar använda 256kbit/s alltså ca 18% av vad waw-filen spelar. Vänder man på matematiken spelar mp3 82% sämre upplösning än waw Soundcloud använder 128mbit/sek streaming audio har jag ett svagt minne av - alltså ca 9% av vad waw-filen presterar - om man vänder på matematiken - 91% sämre upplösning! Med vänlig hälsning Henric Redigerat 4 september 2014 av Henric Svensson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.