Jump to content
Annons

soundcloud fuckar upp mitt sound

maoto

Recommended Posts

tjena alla har precis gjort klar en låt och när leaden kommer in så har jag lagt ett high pass filter på den, ljudet från början är knastrigt men efter jag lagt upp låten på soundcloud så låter det åt helvete någon som har någon idé på någon lösning?

har kört den i itunes m.m men där låter det perfekt!

Redigerat av maoto
Dela på andra sajter

Annons

Soundcloud är ju nån sorts mp3, det brukar höras kanske mest i diskanten.

Jag tyckte inte det så j-a dåligt alls. Fina melodier mot slutet.

Om du lägger ut orginal WAV-fil tex via dropbox så kan ju de som fattar sån här musik bättre än mig säga om de hör nån skillnad.

Om man tänker sig den här på ett dansgolv tycker nog jag att första breaket kommer för tidigt. Dansarna kommer kanske av sig….

Dela på andra sajter

Hej!

En waw-fil spelar 1411bits/sekund

Mp3 finns ju i olika format - jag brukar använda 256kbit/s alltså ca 18% av vad waw-filen spelar.

Vänder man på matematiken spelar mp3 82% sämre upplösning än waw

Soundcloud använder 128mbit/sek streaming audio har jag ett svagt minne av - alltså ca 9% av vad waw-filen presterar - om man vänder på matematiken - 91% sämre upplösning!

Med vänlig hälsning Henric

Redigerat av Henric Svensson
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.