Amis Postat 3 september 2014 Postat 3 september 2014 3 minuter är väl knappast mycket när man snackar om rock Förvisso, men jag fick intrycket av att det gällde att få fram riff eller fräck akordsföljd.Ett tag var det ju sångförbud också....tror jag 🙂 men det passar mig fint eftersom jag inte sjunger så bra. Jag gjorde lite tvärtom här, den ska vara minst 3 min, sedan får den vara hur lång ni vill. Gjorde det för att inte skulle bli för bekvämt för den som gör låten. Aha, smart drag. Det var precis min tanke, annars.Men jag hänger på 😉
hellfog Postat 3 september 2014 Trådstartare Postat 3 september 2014 Förvisso, men jag fick intrycket av att det gällde att få fram riff eller fräck akordsföljd. Ett tag var det ju sångförbud också....tror jag 🙂 men det passar mig fint eftersom jag inte sjunger så bra. Aha, smart drag. Det var precis min tanke, annars. Men jag hänger på 😉 Jo den var instrumental ett tag, men fick en känsla av att det kanske inte passar alla, förstår inte varför. 😉 När är det valfritt sång eller inte. Personligen hade jag hade det varit mer intressant att göra helt instrument i ställe.
drloop (oregistrerad) Postat 3 september 2014 Postat 3 september 2014 (redigerat) Klart man är med på detta! 🙂 Metal! Mental! 😉 Redigerat 3 september 2014 av drloop
slejnard Postat 4 september 2014 Postat 4 september 2014 Lite inspiration? Hårdrock i sin linda. RIFF AB!
tvåtakt Postat 4 september 2014 Postat 4 september 2014 Jag är på!!! Måste bara få upp nya hemstudion så jag kan lira in trummor ordentligt. Så om cirka två-tre veckor ungefär kan jag börja spela in kanske, men jag ska börja riffa ihop lite! Sång kommer jag ha med å fan!!
hellfog Postat 4 september 2014 Trådstartare Postat 4 september 2014 Inspiration för dom hårda grabbarna
hellfog Postat 4 september 2014 Trådstartare Postat 4 september 2014 Och lite instrumentalt! http://youtu.be/mjTJtgXHlCc Tighta jävlar.
Bloeas Postat 8 september 2014 Postat 8 september 2014 Härligt med ny festival!! Hänger på, jag ska bara damma av dom där stränginstrumenten 🙂
slejnard Postat 9 september 2014 Postat 9 september 2014 Vart ska man maila låten? 😕 Uppdatera gärna första inlägget med den infon! 😑
hellfog Postat 9 september 2014 Trådstartare Postat 9 september 2014 (redigerat) Vart ska man maila låten? 😕 Uppdatera gärna första inlägget med den infon! 😑 info@psyerichybrid.com Ok har uppdaterad första sidan nu. Redigerat 10 september 2014 av hellfog
slejnard Postat 20 september 2014 Postat 20 september 2014 Hur går det i rockstugan?! 😮 Lite skön lördagssleazerock i form av T-Rex kanske! 😄 1
hellfog Postat 3 oktober 2014 Trådstartare Postat 3 oktober 2014 Ska vara klart till 1:a November kl 12:00 Skicka bidraget till: info@psyerichybrid.com
slejnard Postat 3 oktober 2014 Postat 3 oktober 2014 FredaGsrock när det är hot med inspiration för er! 1
slejnard Postat 10 oktober 2014 Postat 10 oktober 2014 Lite Allman Brothers. Får ni till nåt där i stugorna?
oioioi Postat 10 oktober 2014 Postat 10 oktober 2014 Nu har jag köpt trummor, ska packa upp dem imorgon. Hinner jag bara lära mig spela på dem snart så blir det en låt. Tänkte trumma ungefär såhär: http://youtu.be/5GW1W72xHMs
hellfog Postat 10 oktober 2014 Trådstartare Postat 10 oktober 2014 (redigerat) Innebär det alltså att du spelar snabbare? Haha nä, vet inte ens om jag ska vara med i festivalen. Redigerat 10 oktober 2014 av hellfog
Zakyath Postat 10 oktober 2014 Postat 10 oktober 2014 Sänker min låtlängd till 2 min. Tror det är bra beslut. Skriver man en alldeles för kort låt, så lär väl reflekteras i hur folk röstar på låten.
slejnard Postat 10 oktober 2014 Postat 10 oktober 2014 Gott att ni är på gång iaf! Vad sägs om en Java på det. 🙂
Amis Postat 13 oktober 2014 Postat 13 oktober 2014 Sänker min låtlängd till 2 min. Är det ny regel? Eller tänker du diska dig själv?! Hänger inte med riktigt..... Hursomhelst har jag ett smärre helvete med min låt. Den var tänkt att bara vara 1 minut ca men jag har blåst upp den till 3 minuter. Så den kommer att låta....konstig
hellfog Postat 13 oktober 2014 Trådstartare Postat 13 oktober 2014 (redigerat) Är det ny regel? Eller tänker du diska dig själv?! Hänger inte med riktigt..... Hursomhelst har jag ett smärre helvete med min låt. Den var tänkt att bara vara 1 minut ca men jag har blåst upp den till 3 minuter. Så den kommer att låta....konstig 2 minuter minimum, är vad låt en minst måste vara i längd alltså minst 2 min. Tidigare var det 3 min. Sen får den vara längre än 2 minuter. Redigerat 13 oktober 2014 av hellfog
tvåtakt Postat 14 oktober 2014 Postat 14 oktober 2014 Jag är nu osäker om jag kommer vara med, men om jag kommer vara med blir det programmerade trummor för jag har inte tid att micka upp och spela in trummor å sådär... Men det är okay antar jag... Haha! Men ja, problemet är väl mest å hitta tid att göra låten.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.