hellfog Postat 29 augusti 2014 Postat 29 augusti 2014 (redigerat) Tar saken i egna händer och gör en ny festival, för här händer det ingenting. Nu till själva festivalen. Jag vill ni ska göra en låt som är Rock, Hårdrock eller metal betonat och inget annat är tillåtet allt annat åker i skräpkorgen. Sång eller instrumental. Regler: # Ingen cover # Ska vara nyskriven för denna festival # Minst 2 min låtlängd Ska vara klart till 1:a November kl 12:00 Skicka bidraget till: info@psyerichybrid.com Redigerat 10 oktober 2014 av hellfog
hellfog Postat 29 augusti 2014 Trådstartare Postat 29 augusti 2014 (redigerat) 😮 ingen synt 😳 Ingen synth musik, men göra gitarr riff på synten med gitarr ljud går givetvis bra. Redigerat 29 augusti 2014 av hellfog
therocker Postat 29 augusti 2014 Postat 29 augusti 2014 Ingen sång, där dog nog festivalen för mig. 3 minuters intressant gitarriffande blir för svårt att få till 🙂
hellfog Postat 29 augusti 2014 Trådstartare Postat 29 augusti 2014 Ingen sång, där dog nog festivalen för mig. 3 minuters intressant gitarriffande blir för svårt att få till 🙂 Synd. Blir det för mycket protesterande, kanske får jag släppa på sång förbudet.
hellfog Postat 29 augusti 2014 Trådstartare Postat 29 augusti 2014 (redigerat) Ä va fan det är Fredag, jag tar bort synt och sångförbudet. Nu är det fritt fram. Redigerat 29 augusti 2014 av hellfog
tordA Postat 30 augusti 2014 Postat 30 augusti 2014 JAaaaaaaaa 😄 Ingen synth musik, men göra gitarr riff på synten med gitarr ljud går givetvis bra.
fragdance Postat 30 augusti 2014 Postat 30 augusti 2014 Är mina tidigare alster godkända inom kategorin så är jag på
Cathrine Postat 30 augusti 2014 Postat 30 augusti 2014 Vore roligt å hinna (någorlunda) prodda klart några metallåtar faktiskt. Har några på lager som är riktigt bra. 🙂
hellfog Postat 30 augusti 2014 Trådstartare Postat 30 augusti 2014 Är mina tidigare alster godkända inom kategorin så är jag på Tanken är att det ska vara nyskriven för festivalen. Hur gammla är dom alsterna då?
fragdance Postat 30 augusti 2014 Postat 30 augusti 2014 (redigerat) Tänkte skriva något nytt, men det kommer att bli i samma stil, t.ex http://www.reverbnation.com/lost+found/song/21672623-nu-gor-ni-ud . Mer garage än heavy. Redigerat 30 augusti 2014 av fragdance
hellfog Postat 30 augusti 2014 Trådstartare Postat 30 augusti 2014 Tänkte skriva något nytt, men det kommer att bli i samma stil, t.ex http://www.reverbnation.com/lost+found/song/21672623-nu-gor-ni-ud . Mer garage än heavy. Är nog i mån om att få i så många bidrag som möjligt. Så gör ett bidrag du. 1
SadamJRII (oregistrerad) Postat 30 augusti 2014 Postat 30 augusti 2014 Om man inte har nån gitarr öht utan bara synt, kan man va med då?
hellfog Postat 30 augusti 2014 Trådstartare Postat 30 augusti 2014 Om man inte har nån gitarr öht utan bara synt, kan man va med då? Kommer det låta hårdrock/metal eller i närheten, så visst.
hellfog Postat 30 augusti 2014 Trådstartare Postat 30 augusti 2014 Vad är hårdrock? http://sv.wikipedia.org/wiki/H%C3%A5rdrock
Zakyath Postat 30 augusti 2014 Postat 30 augusti 2014 Om jag skriver en rifforienterad låt med OD på gurorna borde det väl vara lugnt? Vad vissa kallar hårdrock är lugn rock enligt vissa, därför jag frågar.
hellfog Postat 30 augusti 2014 Trådstartare Postat 30 augusti 2014 Om jag skriver en rifforienterad låt med OD på gurorna borde det väl vara lugnt? Vad vissa kallar hårdrock är lugn rock enligt vissa, därför jag frågar. Lugn rock kan väl funka också, sen är det roligt med olika stilar inom rock/hårdrock/metal. Kör på.
hellfog Postat 30 augusti 2014 Trådstartare Postat 30 augusti 2014 (redigerat) Kul att det finns ett intresse för festivalen. Tänkte göra ett intresseanmälan, så alla som kommer att vara med skriv i tråden nedan. Breddar festivalen lite och lägger till rock också. Redigerat 30 augusti 2014 av hellfog
hellfog Postat 30 augusti 2014 Trådstartare Postat 30 augusti 2014 När startar tävlingen då? Tävlingen är i gång, sedan är röstning om ca 2 månader ca 30 Oktober.
Neosus Postat 31 augusti 2014 Postat 31 augusti 2014 Jag gör en intresseanmälan här om det går bra med instrumentalt!
therocker Postat 1 september 2014 Postat 1 september 2014 (redigerat) Skall också göra ett försök även om jag kanske inte hinner egentligen! Kul initiativ Hellfog! Måste man sjunga......? 😄 Redigerat 1 september 2014 av therocker
hellfog Postat 1 september 2014 Trådstartare Postat 1 september 2014 Skall också göra ett försök även om jag kanske inte hinner egentligen! Kul initiativ Hellfog! Måste man sjunga......? 😄 Nej absolut inte, med tanke på att festivalen var instrumental från början. Så man får välja.
Amis Postat 1 september 2014 Postat 1 september 2014 Tar saken i egna händer och gör en ny festival, för här händer det ingenting. Nu till själva festivalen. Jag vill ni ska göra en låt som är Rock, Hårdrock eller metal betonat och inget annat är tillåtet allt annat åker i skräpkorgen. Regler: # Ingen cover # Ska vara nyskriven för denna festival # Min 3 låtlängd Ni har två månader på er. Bra att du tar tag i saker! Har mycke på g just nu men jag ska absolut försöka få fram ngt. Vad menas med Min 3 låtlängd? Minst 3 minuter lång?! Kan det inte vara valfri längd upptill max 3 minuter?
Zakyath Postat 1 september 2014 Postat 1 september 2014 3 minuter är väl knappast mycket när man snackar om rock
hellfog Postat 1 september 2014 Trådstartare Postat 1 september 2014 (redigerat) Bra att du tar tag i saker! Har mycke på g just nu men jag ska absolut försöka få fram ngt. Vad menas med Min 3 låtlängd? Minst 3 minuter lång?! Kan det inte vara valfri längd upptill max 3 minuter? Jag gjorde lite tvärtom här, den ska vara minst 3 min, sedan får den vara hur lång ni vill. Gjorde det för att inte skulle bli för bekvämt för den som gör låten. Redigerat 1 september 2014 av hellfog
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.