Jump to content
Annons

Rekommendationer


Evuul

Recommended Posts

Jag har skrivit lite musik i Guitar Pro som jag nu skulle vilja spela in på riktigt.

Den tanke jag hade om inspelningsprocessen är att jag först ska spela in gitarren på min portabla studio (Zoom H2) för att sedan använda den ljudfilen och försöka spela in trummor till det med hjälp av ett par hörlurar och hörselskydd. Om och när jag får till en bra tagning kommer jag lägga bas och sång över låten. Jag tänkte försöka använda mig av Adobe Audition då det har fungerat bra efter tidigare erfarenheter. Det känns dock som att det kan bli lite svårt att få hela pusslet på plats när man inte har tillgång till en riktig studio och dessutom är ensam att spela in allting.

Nu är frågan till er, som förhoppningsvis har lite mer kött på benen när det kommer till inspelningar, om ni har några program eller apparater att rekommendera som kan underlätta hela processen? Trumprogram eller liknande undanbedes dock.

Tack på förhand!

Redigerat av Evuul
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om H2 funkar som ljudkort kan du ju använda det du har, dvs spela in spår via H2 och Audition.

Jag använder Audition 3 och det funkar för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...