Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Något har fått tuppjucket i min studio. Måste spela in sång till en låt men helt plötsligt är det nån sekunds fördröjning på playback från micken i FL studio. Det är som ni förstår helt omöjligt att försöka sjunga. Har ett extern ljudkort från focusrite som aldrig har krånglat. I FL inställningarna står latency ASIO på 6 ms som det alltid gjort. Spelar dock ingen roll om jag ändrar latencyn, ljudet spelas inte upp snabbare för det. Känns som jag försökt med allt i inställningsväg.

Playbacken som kommer direkt från kortet är det ingen fara med, utan det är när du väljer in en kanal i FL som det börjar krångla. Det roliga är att om jag öppnar ett nytt FL-projekt (med samma inställningar) så finns det ingen fördröjning. Och de projekt jag vill spela in i är inte särskilt tunga. Men ändå så blir det så på just de projekten. Har som sagt aldrig varit såhär tidigare.

Är det någon som har en lösning? Eller någon som vet om man kan stänga av playback från micken i FL studio? Jag får ju ändå playback från ljudkortet så jag är inte i behov av dubbel.

Mvh Henrik

Annons
Postat

Säkert någon plugg som ger latencyn, bl.a. limiters brukar göra så.

Testa att slå av de pluggar du har gemensamt på problemprojekten.

Postat

Kör micken på en ren kanal i FL utan några effekter alls. Och problemet kvarstår även om jag kör den kanalen i Solo utan musiken.

Men ska absolut testa!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.