Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har kopplat in ljudkortet Apollo Twin med Thunderbolt till Macen. Registrerat och allt verkar vara i ordning.

MEN jag kan inte få tillbaka signalen från Logic in genom Apolla Twin kortet och in i hörlurarna.

Signalen går från gitarren via kortet in i logic. Så lång funkar det. Men själva ljudet från DAW går inte vidare till kortet.

Har klickat i "software monitoring" i logic. HAr valt Apollo som ljudkort både i Logic och i systemet

Fattar inte 😳

Annons
Postat

Öppna din Console, och kolla där att allt går rätt till. Finns också ett bra klipp på youtube, hur man ställer in UAD Apollo Twin med Logic. Följ de instruktionerna, fungerade bra för mig. Se till att signal går den väg du vill.

Postat (redigerat)

Tack. Kollade den är videon

https://www.youtube.com/watch?v=s_kRkVmnGCA

Det jag vill är att få ut gitarreffekterna från Logic via Apollo i hörlurarna.

Det går bra förutom när "rec" är på. Då hörs bara ljudet från Apollon. Dvs den rena signalen.

Har "software monitoring" i klickat i Logic audio inställningar.

Det är alltså själva medhörningen som är problemet. Inte den inspelade signalen

Redigerat av Greenlight
Postat (redigerat)

Vill du höra Logic så se till att softmonitoring är på, vad jag förstått. Gå igenom också system inställningarna-->Ljud--> ljud in och ut använd Apollo Twin som källa.(är i klickat).

Redigerat av Acekorv
Postat

...Då hörs bara ljudet från Apollon. Dvs den rena signalen.

D.v.s. då har du även direct monitoring på ljudkortet påslaget, det vill du nog inte ha

om du ska köra genom Logics effekter.

• 1 månad senare...
Postat

Starta om datorn 🙂

Tack. Otroligt, det var det :-D

Värt att notera i sammanhanget är att man bör dra ner reglarna på UA konsolen eftersom de alltid låter. Om man bara vill lyssna på datorn dvs.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.