Olympia Postat 21 augusti 2014 Postat 21 augusti 2014 (redigerat) Jag undrar ifall man kan få ett Folder-track till att se helt "rent" ut? 🙂 Alltså, när det är stängt, så ska man inte kunna se streck, block och skit. Som på det blå spåret längst ner. (det innehåller tomma midi-partier för att visa vad jag menar) Ännu bättre skulle vara om man tex kunde markera hela spåret, och välja typ, "Display track as one" (eller liknande). Så det inte bara är mappat just där det finns information 🙂 Jag har stirrat mig blind inne i Preferences nu...nån som vet?..eller har samma "problem"? Jag vet, det är inget problem alls egentligen. Men ibland finner jag mig själv stirrande på alla fula block och streck, och märker att jag bränner mer energi på att störa mig på det, än att skapa musik 😆 Kommentarer likt, *Använd inte Folder-track då!" undanbedes vänligen 😉 Redigerat 21 augusti 2014 av Olympia
Olympia Postat 21 augusti 2014 Trådstartare Postat 21 augusti 2014 Om man högerklickar på ett Folder-track, och väljer "Never show data", så tar den bort allting ☺️ Jag märker att jag hellre har det så, än att ha massa plottriga block och grejer. Men, skulle såklart önska att jag kunde få det som jag beskrev i första inlägget 😎
Kr-illo Postat 21 augusti 2014 Postat 21 augusti 2014 Jag har också känt så ibland....(men bara ibland.) Att man stör sig på de "block" som Folder Tracks skapar för att visa vart den inspelade info finns. (eller hur man nu ska säga) men....gör man STORA projekt, så kanske det kan vara en bra navigering. ☺️ Hur menar du egentligen att du inte vill se något alls? Om jag får gissa... så kanske du kan skapa ytterligare en Folder Track....som du döper till Empty Folder. (eller något annat skojigt) sedan lägger du in alla befintliga Folder Tracks från ditt projekt till Empty Folder & höger klickar "never show data" på den ? BINGO....allt "borta" eller är jag ute och cyklar ?
Olympia Postat 22 augusti 2014 Trådstartare Postat 22 augusti 2014 Tjenna Mr Filmmusik 😛 Jag skulle vilja få mina foldertracks att se ut som det blå spåret på bilden! Rent och snyggt helt enkelt 🙂 Det spelar ingen roll ifall man skapar ytterligare ett foldertrack och lägger i det man redan har. Den vill envist nog visa vart datan finns ändå! Självklart fattar jag att det ibland är bra navigeringshjälp, och en bra hjälp i många lägen. Men jag är som sagt ute efter att slippa se det...i vissa projekt ☺️ Man borde kunna få välja mellan "halvgenomskinligt" eller "anonymt" foldertrack...typ 🙂 "Never show data" blir antingen eller...oavsett hur man trixar. Det går lite knaggligt att vänja sig vid att man inte ser något alls, förns man öppnar foldertracket. Men men...tur att problemen man har är på denna nivån...haha 😆 Annar funkar Cubase (och alla pluggar samt ljudbibliotek) hur bra som helst! Love it 🥰
Kr-illo Postat 22 augusti 2014 Postat 22 augusti 2014 Jahaaa....nu förstår jag, du vill inte se den "data" som finns inuti det blå blocket. (inte förens du öppnar ditt folder track) aj aj aj...ja den var inte lätt. Är rädd att det inte går 😳
Kr-illo Postat 25 augusti 2014 Postat 25 augusti 2014 Hej igen Olympia Jag har testat lite i cubase nu..och det närmaste jag kan komma din önskan är att du kan ge alla kanaler samma färg. midi/instrument/audio/folder träcks... allt ska vara SVART färg. Då syns inte den info av "block" på dina folder-track. 🙂 På tal om "störiga" saker... så måste jag dela med mig av min huvudvärk. Tänk dig att du en vacker morgon, får för dig att du vill fortsätta jobba med en låt som du började spela in för länge sedan. Du har totalt glömt bort låt-titel, men öppnar i alla fall Cubase & börjar söka igenom alla senaste inspelade project. (40-50st) Hade det inte varit otroligt bra med en preview-knapp efter varje låt-titel.? Där man kan få lyssna på låten i 10 sekunder....för att sedan (när man har hittat rätt) välja OPEN, och fortsätta med sin låt.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.