punkrockdude Postat 30 augusti 2014 Postat 30 augusti 2014 1997 var väldigt tidigt när det kom till att lägga ut sin musik och promota på internet. Nu finns alla stora som små källarband på nätet så folk hittar inte till ens musik lika lätt.
Amis Postat 1 september 2014 Postat 1 september 2014 Onekligen ironiskt att man förr hade problem med att spela in sina alster (astronomiska kostnader) och idag när det inte är ngt problem längre, översvämmas nätet istället med (gratis) musik. Och det har återigen blivit lika omöjligt att göra sig hörd.... Tillbaka på ruta ett 🙂 1
Nikk Dust Postat 2 september 2014 Trådstartare Postat 2 september 2014 En låt till.. Fast denna kanske inte förtjänar att existera?? https://www.youtube.com/watch?v=uWS32BNi5pQ
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 2 september 2014 Postat 2 september 2014 Jag gillar den i alla fall
JJRockford Postat 3 september 2014 Postat 3 september 2014 Onekligen ironiskt att man förr hade problem med att spela in sina alster (astronomiska kostnader) och idag när det inte är ngt problem längre, översvämmas nätet istället med (gratis) musik. Och det har återigen blivit lika omöjligt att göra sig hörd.... Tillbaka på ruta ett 🙂 Jag skulle nog vilja påstå att det alltid har varit lika svårt att göra sig hörd. Chansen att bryta igenom mediebruset på internet idag kan knappast vara mindre än att tidigare bli upptagen på något skivbolag som hade möjlighet att prångla ut ens musik till hela världen. Däremot gäller samma som innan, hårt jobbar lönar sig nästan alltid. Läste t ex intervjuen med Shellback i Studio, han sa att han under de fem första åren med Max Martin jobbat 16 h om dagen, 7 dagar i veckan utan semester. En kanske inte ska ta det bokstavligt, men jag tror ändå att det ger en bra hint om vad som krävs för att bli riktigt framgångsrik.
Die Hard (oregistrerad) Postat 3 september 2014 Postat 3 september 2014 Och där har vi kärnproblemet. Man tror att man inte ska behöva anstränga sig knappt för att slå.
Amis Postat 3 september 2014 Postat 3 september 2014 Jag skulle nog vilja påstå att det alltid har varit lika svårt att göra sig hörd. Chansen att bryta igenom mediebruset på internet idag kan knappast vara mindre än att tidigare bli upptagen på något skivbolag som hade möjlighet att prångla ut ens musik till hela världen. Vilket också är precis vad jag påstår i inlägget 🙂 Däremot gäller samma som innan, hårt jobbar lönar sig nästan alltid. Läste t ex intervjuen med Shellback i Studio, han sa att han under de fem första åren med Max Martin jobbat 16 h om dagen, 7 dagar i veckan utan semester. En kanske inte ska ta det bokstavligt, men jag tror ändå att det ger en bra hint om vad som krävs för att bli riktigt framgångsrik. Håller med! Vi missbedömer (förtränger) arbetet som ligger bakom en succe. Oftast är det ett arbete som de flesta av oss finner tråkigt; marknadsföringen. Men sedan krävs det också en gnutta tur för att lyckas. Det finns många hårt arbetande artister/musiker som ändå aldrig slår genom trots bra material.
Nikk Dust Postat 22 november 2014 Trådstartare Postat 22 november 2014 Ja, nä nu orkar inte jag med motvinden hela tiden iaf. Postar i alla fall den sista låten här: https://www.youtube.com/watch?v=cP8W14CD0kc
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.