Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hallå,

jag har en bekant som inte längre använder PT11 och jag ska få köpa licensen av honom. Då han behöver ha kvar sin iLok så tänkte vi göra en vanlig transfer av licensen från hans konto till mitt konto.

Jag har försökt att hitta någon vettig info, och kanske för att detta är helt självklart så står det ingenstans och jag bara är nojig.

Eftersom jag inte ännu har fått min ilok2 levererad, och vi vill genomföra affären så vill jag bara höra med er som kanske flyttat licenser oftare än mig:

Visst borde jag utan oro för trubbel kunna genomföra licens transfern - licensen hamnar på mitt konto - och när jag fått min ilok2 levererad så kan jag bara lägga över licensen på den nya iloken...?

Är det något annat jag bör tänka på iom detta?

Tack för er hjälp!

Annons
Postat

Du måste ha ett iLok-konto först. Sedan är det bara att följa instruktionerna, som finns här:

https://www.ilok.com/#!faq

How do I transfer licenses to another user?

There are three ways to transfer a license. When transferring a license, you will be asked to confirm your account information. Be careful when entering the destination User ID as transfers are irreversible. Note that a $US25 per license/bundle fee applies for transferring licenses to another iLok.com account, but each License Transfer order has a maximum charge of $US50.

• Option 1: find the license you wish to transfer and select it by clicking on it. Next, click on the transfer icon in the top right corner of the iLok License Manager window.
  • Option 2: find the license you wish to transfer and select it by clicking on it, then click on “show details”. You can then click on “Transfer” to start the process.
  • Option 3: right click the license you wish to transfer and select “transfer”

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.