Jump to content
Annons

Samplitude v8 vs cubase sx


FXboy

Recommended Posts

Annons
Bäst och bäst... Jag vet inte riktigt vad du förväntar dig för svar, men jag tycker faktiskt inte att man kan säga att det ena skulle vara bättre än det andra. Allting handlar om preferenser. Ladda ner en demo och prova själv, eller varför inte kolla in den här tråden https://www.studio.se/index.php?act=ST&f=28&t=10682

jag ladda ner demo både cubase o Samplitude! de kommer dröja långt tid tills jag hittar vad som e bra o vilken e dålig men en har jag upptäkt att cubase e så Jä...A

svår o försttå medan Samplitude e lätt o man kommer snabt igång.

så där för frågar er om nån har tästat dem båda så jag inte lägger mycke tid på att bara tästa dem. cubase värkar bara populert. men e inte nån stor program som man tror som alla säger.så min fråga e vilken program ska jag sattsa på o lärra mig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Beror helt och hållet på hur man arbetar. Cubase är (min uppfattning) ett sequenserprogram med inriktning på MIDI i första hand och bra möjlighetheter för inspelning av gitarr, sång etc som tillägg (nu får jag väl halva forumet på mig 🙂 ).

Samplitude är avsett för inspelning av sång, gitarr, bas, mikrofoner, mikrofoner mm dvs analoga ljudkällor i första hand, men med möjligheter (som har blivit bättre och bättre för var version) för avancerad MIDI i andra hand.

Mycket grovt förenklat...

Invänta recensionen av Samplitude 8 i Studio nr 4.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...