tordA Postat 11 mars 2004 Postat 11 mars 2004 (redigerat) 😛 hitta just denna gamla "låt" jag tog ett licensavtal för något program, ändrade texten lite, körde den genom något <text till kackel> program (troligen soundblaster) och så här blev det: hahaha 🙂 --edit-- rättade länken --edit2-- rättade länken IGEN 🙂 Redigerat 18 oktober 2008 av tordA
Mange Postat 11 mars 2004 Postat 11 mars 2004 hehe.. "...before using this dance, it contains music..." fan.. det e ju genialt!!!
Pluffo Postat 11 mars 2004 Postat 11 mars 2004 Detta var både roligt och väldigt "digg-vänligt"...Sådant gillar jag. Musik och Humor i en underbar kombination!! 😛
Lundin Postat 12 mars 2004 Postat 12 mars 2004 😉 påminner om vissa East West samplingsskivor där en talsyntes ligger som intro( DANCE MEGA serien..) men detta var nog ett snäpp vassare...det hördes nästan som om rösten pitchades en aning efter en stund...var det dansbandshöjningen? 🙁 /D
Björn Olsberg Postat 12 mars 2004 Postat 12 mars 2004 Underbart rolig idé! Man skulle försöka hitta någon refräng i licensavtalet, kanske allt prat om "property", "law" och "conditions". Och varför inte låta vår alldeles nytestade Vocaloid Lola köra i bakgrunden? 😉
tordA Postat 12 mars 2004 Trådstartare Postat 12 mars 2004 Och varför inte låta vår alldeles nytestade Vocaloid Lola köra i bakgrunden? 🙂 Jag får nog läsa tidningen en gång till 🙁 "det blir alltid värre framåt natten..." 😉
hammagrella Postat 13 mars 2004 Postat 13 mars 2004 Rockfart! Vissa grejor önskar man att man kommit på själv. Det här är helt underbart - och bra!
Pluffo Postat 13 mars 2004 Postat 13 mars 2004 Det enda som är dåligt med den här låten är hur den slutar ( och faktumet ATT den slutar )
tordA Postat 17 mars 2004 Trådstartare Postat 17 mars 2004 Det enda som är dåligt med den här låten är hur den slutar ( och faktumet ATT den slutar 😉 ) Tack alla 😄 jag vet att slutet blev knasigt, jag får leta reda på ett saftigare avtal till uppföljaren (Gud förbjude... 😄 )
Majken Postat 17 mars 2004 Postat 17 mars 2004 Ooooohhh.. Får mig att minnas Dr. Sbatso, jag undrar förresten om det inte är hans ljuva stämma jag hör. Nåja lysande koncept, jag gjorde en liknande grej med en kompis låt för ett år sen. Texten till hans låt var skriven som en dikt till hans flickvän, jag lät en dator läsa den så att all känsla försvann och den blev kall och härlig 😉 - Men, det här var ett betydligt bättre! Fett med respekt, som kidsen säger Rockfart! 😄 /Majken
tordA Postat 18 mars 2004 Trådstartare Postat 18 mars 2004 Ooooohhh.. Får mig att minnas Dr. Sbatso, jag undrar förresten om det inte är hans ljuva stämma jag hör. Tack 😆 jag kommer inte ihåg vad det var för program 😛 men det är inte så många att välja på 😆
hackeman Postat 21 mars 2004 Postat 21 mars 2004 Det var som fan! Den här tanken slog mig oxå för årrrrr sedan (lätt att säga nu i efterhand 🙂) men jag kom aldrig till skott... härligt och höra att och hur du gjorde det! KALAZ!! 😄
®offe Postat 21 mars 2004 Postat 21 mars 2004 Ha ha ha, skrattade bara jag läste uttrycket "Text till kackel".. 😄 Själva idén är helsjuk men kanonbra, irriterar mig på att jag aldrig tänkt på det 😄 Nåja, du tvingar oss att ratta upp våra kreativa nivåer! 😎
tordA Postat 21 mars 2004 Trådstartare Postat 21 mars 2004 Nåja, du tvingar oss att ratta upp våra kreativa nivåer! 😄 Tack Nja, efter den "låten" borde det inte bli så svårt 😄
Egghuvud Postat 16 juni 2005 Postat 16 juni 2005 inte bara roligt, bra också. Skulle lätt kunna bli en hit. 😳
peterthegreat Postat 17 juni 2005 Postat 17 juni 2005 Ja iallafall på internet. Den är ju riktigt rolig. 😏
tordA Postat 25 februari 2006 Trådstartare Postat 25 februari 2006 host Host, host Host,host Host host Host, host Host,host Host veckans avdammningsBUMP 😄
Majken Postat 25 februari 2006 Postat 25 februari 2006 Har du ljudspåren kvar till låten Tord? Och framför allt texten? Jag vill remixa! /Majken
hegobald Postat 25 februari 2006 Postat 25 februari 2006 Mm.. fantastiskt.. Tillsammans med dessa Jarresound.. Jag vill höra Majkens RMX verkligen.. 😎 I övrigt fantastisk idé Rockfisen.. Lite som "facts of life" ju... 😆
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.