Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Nyligen så fick jag tag på hela versionen cubase 4. Och jag har en så basisk fråga om hur man spelar in gitarr. Jag har m-audio fast track som jag har kopplat in med USB. Som inputs så har den en mikrofon och en gitarr kanal. Jag har fixat alla busses som det står i manualen. Så när jag skapar ett nytt audio track med mono 1 så låter det i mikrofonen och jag kan spela in mikrofon ljud.

Men hur gör jag om jag vill spela in gitarr ljud? Jag har inte gjort något med MIDI eller sådant.

Skulle vara glad om någon kunde gå igenom vad jag har gjort fel.

Tack på förhand!

Annons
Postat

I den där videon har han bara mikrofonen mot förstärkaren. Det jag undrar är hur "setupen" behöver se ut om man ska spela in gitarr direkt i Cubase och mixtra med ljudet inuti Cubase. 🙂 Altså använda Cubase som själva förstärkaren

pme (oregistrerad)
Postat

Ingång om ingång. Cubase vet inte om det är en gitarr eller mick som sitter där.

Postat

Oej tackar, men jag måste bara fråga en sista sak. Om jag vill spela in med min keyboard, kommer jag behöva köpa en annan version av till exempel fast track som har midi uttag?

pme (oregistrerad)
Postat

Om ditt ljudkort saknar midi och ditt keyboard inte har usb så behöver du något som löser det. Det kan vara ett nytt ljudkort eller ett renodlat midi interface.

pme (oregistrerad)
Postat

Okej, tror du typ den här skulle göra jobbet? 😛

Okej tror du typ den här skulle göra jobbet? 😛http://m-audio.com/p.../en_us/Uno.html

Något sånt. Det finns varianter som är mindre och det finns varianter som är billigare.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.