Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Halloj gott folk!

Vad är smidigaste sättet att dumpa ett VSTi-spår till audio tycker ni?

(jag kör numera 7.5)

När jag kör leads/pads osv så kan jag alltid köra en freeze på spåret vilket oftast funkar.

Men ibland vill jag få ner det till audio för att kunna manipulera ljudfilen lite mer.

Och särskilt när jag har hittat ett bra trumpaket som jag bara har lekt med på ett spår med flera underspår/lanes så vill jag kunna få ut bastrumma, snare, hats, percussion osv för sig för att sätta nivåerna. Då vill jag gärna ha ut dom på separata spår.

Nån som känner igen sig och har några bra knep/tips eller arbetssätt för att göra detta smidigt?

Annons
Postat

Känner igen mig. Jag fick det själv aldrig att fungera i 5.5, men det ska gå att göra makros som tar det markerade midi-eventet, solar kanalen, sätter left och right-spakarna till där klippet är,exporterar och sist importerar till ett nytt audio track. Har för mig jag googlade runt och hittade någon guide.

Ska testa detta i 7.5!

Postat

Ja, precis!

Det vore himla smidigt att göra så. Hälften finns ju redan inbyggt i och med freeze-funktionen.

Har hört det där med Cubase-makron nämnas tidigare. Ska också kolla upp det.

Återkom gärna när du har testat!

• 3 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.