Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej på er,jag upplevde ett riktigt otrevligt fenomen när jag spelade in trummor häromveckan via alla 8 ing. på delta 1010 lt kortet:

-vid ett par tillfällen försvann ljudet och jag såg för första gången i mitt liv en diskmätare(kontr.panelen i cubase) som gav utslag och gick i taket därav ljudförlusten/buggen...

Har testat olika dma-buffersize inst. utan framgång,defragm. gör jag ofta,felen uppträder på samma ställen vid varje uppspelning-inte bra,detta har aldrig hänt tidigare

(cpu´n lägger sig ju olika beroende på antal pluggar etc men detta?????)

Någon som har ett uppslag...

Annons
Postat

Har du kollat så att diskarna fortfarande är inställda för DMA. Hände mig en gång (i win98se iofs) att video började hacka som fan. Efter en del felsökning upptäckte jag att inställningen för DMA magiskt försvunnit.

Postat

En sak som orskade samma problem för mig var att min hårddisk inte var spänd i höljet tillräckligt. jag var tvungen att spänna den som bara den. Efter den proceduren ökade prestandan från 4Mb/s till 45Mb/s.

Ladda ner ett hårddiskanalys program.

MvH Rickard Gerthsson

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.