Signia Postat 4 juli 2014 Postat 4 juli 2014 (redigerat) Aftonbladet skriver idag att en tysk man skakat skalle till Motörhead och fick hjärnblödning till följd av headbangingen. Står att han ska ha försökt banga i hela 200bpm. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19168285.ab Redigerat 4 juli 2014 av Signia
Demonproducenten Postat 4 juli 2014 Postat 4 juli 2014 – Det här fallet bekräftar Motörheads rykte som ett av de hårdaste hårdrockbanden, om inte annat för den snabba rytmen och för att headbangande fans riskerar att drabbas av hjärnskador, säger Ariyan Pirayesh Islamian, en av författarna bakom fallrapporten som redovisas i Lancet. det är ju inte utan att man blir impad av vissa akademikers förmåga att knyta ihop slutsatserna 😐
Claes Holmerup Postat 4 juli 2014 Postat 4 juli 2014 (redigerat) Nu måste väl ändå hårdrock förbjudas? Det är ju bevisat att det är hälsofarligt! Att en person får hjärnbödning en månad efter att han har headbangat, kan ju absolut inte bero på något annat, trots att han är ensam bland alla konsertbesökarna om att ha råkat ut för det... Journalister - och vissa läkare... Redigerat 4 juli 2014 av Claes
chiptraxxx Postat 4 juli 2014 Postat 4 juli 2014 Hmm har mötör head ens en låt som går så snabbt? Han kan ju headbangat dubbel hastighet kanske? 😛
D Vibe Postat 4 juli 2014 Postat 4 juli 2014 Det är konstigt att det är huvudet som tar stryk och inte nacken främst...
Terror Postat 4 juli 2014 Postat 4 juli 2014 KAN ju kanske hända. Jag menar, jag kan fan inte handbanga länge längre 😛 När man var en liten knodd och sprang på alla olika konserter kunde man ju köra nonstop i 90 min 😛 Nu pallar jag typ 1 min och sedan får jag ont i huvudet haha.
chiptraxxx Postat 6 juli 2014 Postat 6 juli 2014 Nån som har nå bra youtubeklipp på headbanging? Angus young brukade vara rätt uthållig har hag för mig
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.