Jump to content
Annons

Låt i film


Gäst

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Min låt "The sad way" kanske är aktuell för musik i en dokumentärfilm.

Låten finns här på forumet under gammal låtkritik/ blues.

Låten finns också på Demolåtar.se och där har en Andreas i Lux Film kommenterat låten och vill ha med låten i en dokumentärfilm. Då jag är helt tagen på sängen så har jag aldrig funderat på hur man skall ställa sig till dylika förslag. Jag är ju en glad amatör och The sad way är den allra första låten som jag har skrivit själv.

Ville bara fråga om någon har erfarenheter angående filmmusik mm.

Troligtvis så kan de väl sno låten ändå utan mitt medgivande, men jag undrar ändå om man kan kräva någonting överhuvudtaget.

Och man är givetvis glad över all uppmärksamhet som låten får.

Intresset torde väl bero på att låten har en del kvalitet får man väl hoppas. 🙂

Redigerat av Hans Karlsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

Givetvis får dom öht inte sno låten om du nu inte har upplåtit den till tex Epidemic Sound eller liknande...

Det handlar ju om att göra ett avtal med filmbolaget om vad de ska betala för att ha den med. Sen kommer det ju royaltyintäkter via STIM också.

Kanske måste låten spelas in på nytt? Eller är det bara att lyfta in den som den är?

EDIT;

Å kul att det är på gång 🙂

Redigerat av Umemagnus
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaret. Det kanske finns anledning att gå med i STIM då till att börja med, det är ju gratis.

Du har ingen aning om vad man kan kräva av filmbolaget för att använda låten.

Själv har jag ingen susning, man är ju helt färsk som låtskrivare.

Link to comment
Dela på andra sajter