Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Lite info. Rummet är ca 3x2,3 meter. Jag har förstått att man ska jobba med längden på rummet, men det jag undrar är om jag ska ha snetaket framför mig eller bakom mig? Dörren till rummet är mitt i mot snetaket så att säga, så jag hade ju velat placera mig under snetaket för att få lite mer yta att jobba på. Men, det skulle fungera utmärkt att sitta där dörren är också. Är det något annat jag bör tänka på med ett rum med de här Måtten, t.ex stämmer det att bakväggen bara ska vara dämpad, och ingen diffusor när det är så kort längd ca 3 m. Hur mycket ska jag dämpa? Väggen består av målad tapet och under gammeldags mjuk/porös spånskiva. Tack för att ni finns, och hoppas att någon kan hjälpa mig med projektet.

Redigerat av ivwe
Annons
Postat

Inte så skillad i avancerade program som en del andra här, så det fick bli paint, hoppas det duger för att få en ungefärlig bild av det hela.

2n1atxw.jpg

Postat

Är det någon som har några förslag? Det jag funderar mest över är placeringen av lyssningen. Framför eller bakom snetaket?

Postat

Går det att utveckla lite? Det sitter 2 st fönster på den delen som är 3 meter. Till höger när jag kommer in enligt bilden.

Postat (redigerat)

du ska sitta i den vida änden

härligt att du vilseleder....

till ts:

du ska sitta mot kortänden och som rummet ser ut skulle jag säga att den ände med dörren går bort eftersom du inte kan få till symmetri

då återstår helt enkelt att sitta mot det lutande taket

wellness kan det här så lyssna på vad han säger när han återkommer

det man säkert behöver veta är hur högt den raka väggen når innan det börjar luta

Redigerat av Demonproducenten
Postat

härligt att du vilseleder....

det är bäst o sitta i den änden för att det minskar sidoreflektionerna som är jobbigast i det där rummet.

Postat

det är bäst o sitta i den änden för att det minskar sidoreflektionerna som är jobbigast i det där rummet.

reflektioner tar man bort med akustikbehandling
Postat (redigerat)

Jag skulle nog också föreslå att sitta mot kortväggen utan dörr. Prova dig fram till en bra placering och se till att även ta hand om reflexerna från taket. Enklast gör det det med bredbandiga absorbenter.

Redigerat av wellness music
  • Gilla 1

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.