Jump to content
Annons

Beat hoppar av sync (Traktor Kontrol S2 Mk2)

Recommended Posts

KaptenSkurhink (oregistrerad)
Postat

Hej!

Köpte mig en Traktor Kontrol S2 Mk2 för ett tag sen, för att lära mig grunderna inom dj'ing.

Hade tänkt mig att spela House men kände att det gick för långsamt så Hardstyle/Hardcore har jag nu siktat in mig på.

Iallafall, har ett "litet" problem.

När jag spelar en låt på Deck A och ska synca in låten på Deck B så hoppar beatet offsync (om det ens heter så) efter att man har syncat med Deck A. Inte direkt men efter typ 5 sekunder. Snurrar på Jogwheelen för att rätta till det, tar ett par sekunder och sen är det offsync igen.

Detta gäller bara vissa låtar, men varför blir det så? Har det med låtarnas uppbyggnad eller nåt att göra.

Tar en fråga till när jag ändå håller på.

Är det någon som har tips på vilka settings man bör ha på/av i Traktor Pro 2?

Tack på förhand!

Annons
Postat

Nu är inte jag något proffs inom området, men av egna erfarenheter vet jag att det kan bli så att låtarna blir osynkade om bpm är olika. Det är det enda jag kan komma och tänka på som orsakar detta. För jag antar att du kör med beatmatching och inte autosyncen ?

KaptenSkurhink (oregistrerad)
Postat

Bpm har jag ställt till samma på båda låtarna.

Jag beatmatchar ja, dock med hjälp av den där phasemetern, så beatmatchar väl mer med ögonen än med öronen för tillfället. Men det ska väl inte göra nån skillnad kan jag tycka?

Postat

Det är viktigt att bpm är exakt lika så att inte ena låten är 128.5 eller något liknande då kan det bli så att låtarna blir osynkade. Vad menar du med phasemetern? Du kan ju se bpm på låtarna inne i Traktor, jag föreslår att du djar med både ögonen och öronen så blir det nog rätt till slut! 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.