Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Det går alltid....men om det låter bra får du ju testa....vet att många använder seperata effekter till poddarna främst wah-wah pedaler då eftersom den wah wah:n som finns i pod xt/pod xt live inte går att göra inställningar på........

så testa på..

/Daniel

Edit: kolla in http://www.line6.com/cgi-bin/ultimatebb.cgi

line six´s forum där det finns mycket nyttig info.

Redigerat av the-great-decay
Postat

Fungerar alldeles utmärkt!

Har kört denna kombo för något år sedan, innan jag skaffade xt:n.

Ta det lungt med förstärkarens "drive" och ta för påvens skull ingen "stomp" dist så kommer det fungera alldeles utmärkt.

Postat

men vilken pedal är bäst av (boss metal zone) och (Digitech Metal master)

Funderar på att köpa nån av dem men jag vet inte vilken som är bäst.

Postat
Jag funderade på att testa att koppla in ex en Metal Zone.

är du rädd att den ska explodera?!

ta med din pod2 till en musikaffär och testa olika distpedaler.

att fråga vilken pedal som är bäst är som att fråga vilken färg som är finast. det beror ju på din smak.

Postat

En rekommendation!: Metal Zone från boss låter som en övertrimmad grässklippare i ett kassaskåp!! köt för guds skull inte den! jag hatar den i alla fall! Jag tycker podens ljud är långt mkt mysigare och fetare! cheers mate! : 😛

Postat
Du är rolig du Itzhak men jag brukar inte gå efter det gör du det ellr?

nej, jag brukar prova själv och välja det jag tycker låter bäst. men det kanske inte passar alla.

Postat

Det funkar säkert. Men har du svårt att få bra ljud med en POD så är det nog själva PODen du borde fundera på att byta ut tror jag. Den är väldigt allsidig, men gillar man inte karaktären i ljudet så hjälper nog ingen distpedal i hela världen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.