Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag har precis införskaffat mig ett helt nytt RME HDSPe AES PCIe ljudkort som jag installerat. Kört det ca i 3 dagar nu, första dagarna gick allting jätte bra utan problem. Efter 2-3 dagar så försvinner ljudet helt och datorn känner inte igen ljudkortet längre.

Till detta ljudkort har jag en Cranesong Avocet samt en Cranesong HEDD inkopplat. AD/DA omvandlare.

Jag sitter på en egenbyggd Hackintosh.

Och jag har kontaktat RME support och det enda dem säger är att dem inte supportar Hackintosh samt att jag skall disable'a PCIe powersaving i BIOS.

Jag kör Asus Sabertooth x79 som moderkort och hittar inget om PCIe powersaving alls i deras BIOS. Det är nämligen UEFI BIOS och läste någonstans att det inte fanns någon inställning för detta.

Det är all hjälp jag får från RME.

Jag vet inte vad jag ska göra för att få det att funka! Har ni någon lösning? SNälla hjälp!

Tacksam för svar.

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Syns inte ljudkortet någonstans i systemet?

Redigerat av drloop
Postat

Syns inte ljudkortet någonstans i systemet?

Det syns, men ljudet försvinner efter någon timme eller så, och sen när jag startar om datorn så syns inte ljudkortet alls längre och det går ej att höja/sänka eller något. Typ som att det är en dator utan ljudkort. Jätte skumt!

drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Har du provat att köra med Windows för att kunna felsöka med support?

Kan vara fel på någon datorkomponent eller ljudkortet.

Redigerat av drloop
Postat

Har du provat att köra med Windows för att kunna felsöka med support?

Kan vara fel på någon datorkomponent eller ljudkortet.

Nej jag har endast OSX installerat så kan tyvärr inte göra detta :/

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.