Peter Roos Postat 17 juni 2014 Postat 17 juni 2014 En kompis skulle behöva mäta upp sitt rum (ca 18 m2) som är en kombinerad inspelnings- och mixplats, men som har lite knepig akustik då rummet inte är riktigt lika på bägge sidor/ hörnen, plus att en (dämpad) dörr finns i det ena bakre hörnet. Jag funderar på om man skulle kunna använda mitt Izotope Ozone 5, som har en "Snapshot"-funktion för att spara frekvenskurvor, för att mäta upp olika platser i rummet. Jag skulle också behöva en bra mätmick till detta. Är det någon som har erfarenhet av detta? Om man nu mäter upp olika ställen i rummet, går det att använda det materialet för att tolka hur man eventuellt ska dämpa vissa frekvenser där? mvh/Peter
adrumdrum Postat 17 juni 2014 Postat 17 juni 2014 nej, ladda när gratis programmet Room Eq Wizard, det är tillför akustik mätning. behringer ecm 800 är billig men hyfsat bra mick. du kan även kolla här om akustikbehandling: 1
Peter Roos Postat 17 juni 2014 Trådstartare Postat 17 juni 2014 Ok, coolt. Tack för tipset! Ska kolla.
desvaenger Postat 17 juni 2014 Postat 17 juni 2014 nej, ladda när gratis programmet Room Eq Wizard, det är tillför akustik mätning. behringer ecm 800 är billig men hyfsat bra mick. du kan även kolla här om akustikbehandling: http://forum.studio....konstruktioner/ Lyssna på adrumdrum. 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.