Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

En kompis skulle behöva mäta upp sitt rum (ca 18 m2) som är en kombinerad inspelnings- och mixplats, men som har lite knepig akustik då rummet inte är riktigt lika på bägge sidor/ hörnen, plus att en (dämpad) dörr finns i det ena bakre hörnet. Jag funderar på om man skulle kunna använda mitt Izotope Ozone 5, som har en "Snapshot"-funktion för att spara frekvenskurvor, för att mäta upp olika platser i rummet. Jag skulle också behöva en bra mätmick till detta. Är det någon som har erfarenhet av detta?

Om man nu mäter upp olika ställen i rummet, går det att använda det materialet för att tolka hur man eventuellt ska dämpa vissa frekvenser där?

Ozone%20Snapshot.png

mvh/Peter

Annons
Postat

nej, ladda när gratis programmet Room Eq Wizard, det är tillför akustik mätning.

behringer ecm 800 är billig men hyfsat bra mick.

du kan även kolla här om akustikbehandling:

• Gilla 1

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.