Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Har skaffat mig en IMAC 27 med SSD diskar.

Och har skaffat mig Apogee Duet 2 och kör på Cubase 7.5.

Detta är vad jag nu har uppgraderat mig till. Jag funderar nu på mina monitorer. Har sedan tidigare M Audio Studiophile.

Funderar på att byta till Yamaha och undrar lite kring om jag skall ha HS 7 eller HS 8. Jag sitter i en källare men har inte ackustick behandlat rummet. Har fått höra att HS 7 räcker då HS 8 är mer för större ackustikbehandlade studiorum.

Någon som har lite input i detta som kan ge mig lite hjälp på vägen i mitt val.

tack!

Annons
Postat

Om du inte har någon akustikbehandling alls, så fungerar de flesta högtalare ungefär lika illa, så det kan faktiskt funka bättre med ett par bra öppna hörlurar.

Tyvärr är det många som tycker att akustikbehandling är trist eftersom det inte lyser och blinkar, men det är ärligt talat något av det viktigaste i rummet som du mixar i.

Postat

Tycker ändå att det är mycket bättre att mixa i monitorer än i lurar. Tycker man får en råare representation i monitorer, vilket man ju vill ha när man mixar. Basen dock, är bra att mixa i lurar

Postat

Om du inte har någon akustikbehandling alls, så fungerar de flesta högtalare ungefär lika illa, så det kan faktiskt funka bättre med ett par bra öppna hörlurar.

Tyvärr är det många som tycker att akustikbehandling är trist eftersom det inte lyser och blinkar, men det är ärligt talat något av det viktigaste i rummet som du mixar i.

+1 på det. 🙂 Och faktiskt måste jag säga att, efter att jag akustikbehandlat min studio, så har studiokänslan ökats på rejält! Ser grymt proffsigt ut med lila auralex-wedge-absorbenter samt svarta basfällor. 🙂 (Läs dock på lite innan akustikbehandlingen, men det är absolut värt det!)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.