Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hej sötnosar.

Har lyssnat en hel del på complextro de senaste dagarna, och vill fan göra ett försök att skapa lite eget! Men då jag endast pysslat med metal, rock, singer/song-writer stuff så har jag inga saker för just complextro/dubstep/shit.

Ni kan lyssna på Savant - Spinter för referens på vad jag letar efter. Jag kan inte länka då jag sitter på mobilen. Men jag letar både efter lite schyssta drum samples att använda och patchar för leads. Letar speciellt efter liksom det där klassiska "8-bits-ljuden" eller tvspels-ljuden som ni kan höra i låten jag nämnde.

Jag har Massive och Nexus, det är väl de 2 jag har som skulle funka för ändamålet. Har också Kontakt 5 och andra sampler-pluggar. One shots för trummorna funkar bra.

Jag vill inte ha några loopar, utan jag vill göra skiten från scratch 🙂

Tipsa och länka gärna! tack kissekatter!!

Annons
Postat

hej sötnosar.

Har lyssnat en hel del på complextro de senaste dagarna, och vill fan göra ett försök att skapa lite eget! Men då jag endast pysslat med metal, rock, singer/song-writer stuff så har jag inga saker för just complextro/dubstep/shit.

Ni kan lyssna på Savant - Spinter för referens på vad jag letar efter. Jag kan inte länka då jag sitter på mobilen. Men jag letar både efter lite schyssta drum samples att använda och patchar för leads. Letar speciellt efter liksom det där klassiska "8-bits-ljuden" eller tvspels-ljuden som ni kan höra i låten jag nämnde.

Jag har Massive och Nexus, det är väl de 2 jag har som skulle funka för ändamålet. Har också Kontakt 5 och andra sampler-pluggar. One shots för trummorna funkar bra.

Jag vill inte ha några loopar, utan jag vill göra skiten från scratch 🙂

Tipsa och länka gärna! tack kissekatter!!

reFX har ett antal expansioner på sin webbplats för electro house/complextro som du hittar här, däribland:

Commercial Electro 1 & 2

Dubstep-Electro 1,2,3

Kan även vara värt att kolla in SID-expansionen om du är ute efter Savants sound.

Trummässigt brukar jag använda lite spridda samplebibliotek, främst ifrån loopmasters och soundstosample. Har kommit mycket nytt sedan jag köpte mina bibliotek så gå in och lyssna på vad för nytt dem har att erbjuda.

Postat

reFX har ett antal expansioner på sin webbplats för electro house/complextro som du hittar här, däribland:

Commercial Electro 1 & 2

Dubstep-Electro 1,2,3

Kan även vara värt att kolla in SID-expansionen om du är ute efter Savants sound.

Trummässigt brukar jag använda lite spridda samplebibliotek, främst ifrån loopmasters och soundstosample. Har kommit mycket nytt sedan jag köpte mina bibliotek så gå in och lyssna på vad för nytt dem har att erbjuda.

en tackar en tackar!

Postat

en tackar en tackar!

Så lite. Kan även rekommendera att kolla på presets för Massive. Ett tips är Push Button Bangs presets, har själv "Dubstep Shock". Finns som sagt säkert mycket nytt då det var ett tag sedan jag köpte det.

Nexus-expansionerna är bra, men det finns väldigt mycket sequenses (loopar), så var försiktig med dem och kolla igenom preset-listan innan du köper. Dem flesta sequenses går dock att modda, men jag brukar aldrig använda dem ändå.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.