Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

God kväll!

Är det någon här som använder sig av CD Baby för fysisk distro?

Isf, hur känner ni att det fungerar?

Är det bara att skeppa ett gäng skivor till dem i staterna, så skickar de i sin tur sedan ut det till återförsäljare?

Löser de distron även i sverige? Typ CDON, ginza osv osv?

Inga konstiga avtal eller liknande som kan bli problem i framtiden?

All info är välkommen 🙂

Annons
Postat (redigerat)

Enklast är väl att kontakta dom och fråga. Men på deras sida står det i alla fall Worldwide CD distribution, tolkar det som att dom sköter den även i Sverige. Men om jag vore dig så skulle jag kontakta dom, är dom intresserade av att ha dig som kund bör dom svara på alla dina frågor.

EDIT! Läste nu att CD Baby även kan tillverka skivorna åt dig. Jag antar att du bara då behöver ladda upp låtarna och artwork etc. till en server så fixar dom resten. Verkar ju smidigt. Som sagt har du frågor får du nog bäst svara direkt av dom.

Redigerat av Niklas J Blixt
Postat

Det ett alternativ som jag sparar lite på 🙂

Är mest intresserad av att få lite info från kunders perspektiv, om man frågar dem direkt så kommer de snarare sälja in deras tjänster.

Så om det är någon som har egna erfarenhet, var inte blyga!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.