DrivKraft Postat 6 juni 2014 Postat 6 juni 2014 Har en Bass Station II som jag ibland vill skita ner något hutlöst. Synthen har både overdrive och dist men det räcker inte till. Söker en pedal att ha i kedjan som gör jobbet. Är inte så erfaren när det gäller pedaler men tänk er ett så nära fullständigt söndertrasat ljud som möjligt utan att det blir...olyssningsbart. Det ska fräsa en del alltså. Skall användas på både basrikt innehåll och tunna leadljud. Ser fram emot massor av tips som lämnar mig helt oförmögen att bestämma mig. Fridens Anders
sixties Postat 6 juni 2014 Postat 6 juni 2014 jag har en Boss metal zone till min gitarr (som jag inte änvänt så mycket) men den tycker jag lät bra och varierat av de jag testade före köp. jag ville fåfram ett vasst, surrande ljud att variera med från den mjukare rördist jag har i förstärkaren. vill du ha nått billigt så finns ju behringers edaler i plast.
Halkbi Postat 6 juni 2014 Postat 6 juni 2014 Denna kanske kan vara något om du är ute efter acid: http://www.analoguerenaissance.com/TS303/
Cathrine Postat 7 juni 2014 Postat 7 juni 2014 Jag skulle nog skaffa en Blackstar HT Metal rördist. (Vår gitarrist kör med den och sin LDT-sjua genom en Peavey 5150 II. Disten är tjock och mörk - utan att bli för basig, och samtidigt ren och klar - utan att den blir för vass. Låter helt gudomligt. :-) )
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.