Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Alla (?) minns väl konserten som Metallica ställde in i Stockholm 2009. James hade käkat taskig indisk mat har jag för mig.

Det finns ju en hel drös med klipp från Globen när resterande medlemmar kommer ut på scenen och annonserar att det inte blir någon spelning.

Vissa besökare hade åkt över 100 mil för att se Metallica lira. Det innebär ju som vi alla vet en HEL DEL pusslande med ekonomi och tider. Eventuell ledighet från jobb, hotell, transport. Det kan röra sig om ett antal tusenlappar.

Rob, Lars och Kirk kunde väl ha gjort NÅGONTING tillsammans på scenen?! 90 minuters jävla jam eller något. Bränna av lite sköna instrumentala versioner av olika låtar eller vad fan som helst. IMPROVISERAT JAM med 3/4 Metallica. Då hade ju folket på plats fått bevittna något unikt.

Allt var ju riggat, jag fattar inte varför man inte kunde bjussa lite...?

http://www.youtube.com/watch?v=TsAHrgJ8upg

Redigerat av Måsart
Annons
Postat

Om 3/4 av Metallica hade jammat i 45 minuter hade väl folk likväl klagat på att de inte fått vad de betalat för?

• Gilla 1
Postat

Alla (?) minns väl konserten som Metallica ställde in i Stockholm 2009. James hade käkat taskig indisk mat har jag för mig.

Det finns ju en hel drös med klipp från Globen när resterande medlemmar kommer ut på scenen och annonserar att det inte blir någon spelning.

Vissa besökare hade åkt över 100 mil för att se Metallica lira. Det innebär ju som vi alla vet en HEL DEL pusslande med ekonomi och tider. Eventuell ledighet från jobb, hotell, transport. Det kan röra sig om ett antal tusenlappar.

Rob, Lars och Kirk kunde väl ha gjort NÅGONTING tillsammans på scenen?! 90 minuters jävla jam eller något. Bränna av lite sköna instrumentala versioner av olika låtar eller vad fan som helst. IMPROVISERAT JAM med 3/4 Metallica. Då hade ju folket på plats fått bevittna något unikt.

Allt var ju riggat, jag fattar inte varför man inte kunde bjussa lite...?

http://www.youtube.com/watch?v=TsAHrgJ8upg

Alla band har inte den inställningen, om en medlem fattas att dom kan göra något ändå.

Postat

Rännskit är inte kul 😆

T o m Depeche Mode ställde in konserter 2009. Fast det är klart, Dave Gahan var ju tvungen att akut operera bort en tumör på stämbanden. Sen kunde de fortsätta turnén efter ett par veckor. En konsert innan det konstaterades vara tumör sjöng Dave halva och Martin Gore resten (eller åtminstone en bit av resten) när rösten inte höll längre.

Fast rännskit är ju inte kul alltså.. 😄

Postat

Om jag köper en biljett för att se Metallica vill jag se Metallica, inte en 45 minuters jam-session av ett band som inte ens är känt för någon sorts improvisation.

För mig är James Metallica, men jag förstår folks frustration!

Postat

Själv tycker jag att han aldrig borde ha ätit den dåliga maten!

Skämt och sido men det kändes ungefär lika aktuellt som hela tråden. 🤪

• Gilla 1
Postat

Eller så kunde dem bjudit upp fans för att spela eller sjung. Fanns garanterat 10 Pers som skulle kunnat spela James gitarr felfritt.

Det hade jag hellre betalt för att se, än vanliga Metallica.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.