Jump to content
Annons

M-audio Delta 44 och Behringer Eurorack Pro UB802

Recommended Posts

camena (oregistrerad)
Postat

Hej!

Har köpt ett M-audio Delta 44 och ett Behringer Eurorack Pro UB802. Jag har kopplat mixerns "tape out" -> breakboxens "in". Sedan breakboxens "out 1" till hörlurar, "out 2" till högtalare osv. Jag får stereo i själva mixern men varken in eller ut ur ljudkortet. Ljudet går ut mono i vänster högtalare. Om jag istället kopplar breakboxens "out" till mixerns "tape in" och sedan kör hörlurarna i mixern så får jag ut ljudet i mono i höger högtalare. Kör med adapter och sedan liten tele-plugg ut. Om jag drar ut telepluggen en liten aning ur adaptern så får jag stereo. Jag är så dålig på detta och behöver hjälp. Sänder ljudkortet ut varje utgång som mono så att man behöver koppla tex "out 1" och "out 2" till högtalare? Någon som känner till problemet eller som kan med dessa grejer, snälla hjälp mig. Jag vill komma igång med inspelningarna. Hur kopplar man bäst ihop dessa grejer? Är tacksam för alla svar jag kan få.

/ Pelle

Annons
deadend (oregistrerad)
Postat

Hejsan Pellle,

jo på break-out boxen sitter det en liten liten dvärg av märket mörkhyad. Du ska använda hans kunskap tillsammans med mor din för att få ihop kopplingen rätt.

Vanligtvis behövs det lite vanligt trälim för att få ihop skarvarna.. men det ska ju inte vara några problem.

Ska du med och supa på lördag?

Jag kan hjälpa dig få i ordning på det kanske. är i åmål i helgen. får se om jag har tid.

hörs!

Postat
Hej!

Har köpt ett M-audio Delta 44 och ett Behringer Eurorack Pro UB802. Jag har kopplat mixerns "tape out" -> breakboxens "in". Sedan breakboxens "out 1" till hörlurar, "out 2" till högtalare osv. Jag får stereo i själva mixern men varken in eller ut ur ljudkortet. Ljudet går ut mono i vänster högtalare. Om jag istället kopplar breakboxens "out" till mixerns "tape in" och sedan kör hörlurarna i mixern så får jag ut ljudet i mono i höger högtalare. Kör med adapter och sedan liten tele-plugg ut. Om jag drar ut telepluggen en liten aning ur adaptern så får jag stereo. Jag är så dålig på detta och behöver hjälp. Sänder ljudkortet ut varje utgång som mono så att man behöver koppla tex "out 1" och "out 2" till högtalare? Någon som känner till problemet eller som kan med dessa grejer, snälla hjälp mig. Jag vill komma igång med inspelningarna. Hur kopplar man bäst ihop dessa grejer? Är tacksam för alla svar jag kan få.

/ Pelle

Testa att koppla så här:

Mixerbordets main out -> ljudkortets in.

Ljudkortets out (t.ex. 1 och 2) till mixerns tape in.

Tryck ned knappen "tape to control room" och tryck inte ned knappen "tape to mix"

Sen kopplar du högtalare till mixerns Control room och hörlurar till mixerbordets hörlursutgång

Lycka till!

/J

camena (oregistrerad)
Postat

Tack Jonas, ska prova detta.

Tack du med Eric för att du är den du är och inte den du inte är men ändå...

Postat

Har inte läst alla inläggen, så någon kan ha sagt detta.

Kan inte hjälpa dig så mycket med själva kopplingen, MEN:

Det är nog inte stereo du hör om du drar ut pluggen en bit. Det som oftast händer är att du "kortsluter" stereon på en kanal så att du hör mono i båda sidorna.

Det kan ju finnas undantag, men detta är det vanligaste. Råkat ut för det själv.

/David

camena (oregistrerad)
Postat

Har äntligen fått ordning på det... 😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.