Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Det kommer en bok om det här jag vet. Men enligt er, vad krävs för att göra en sommarhit här i Sverige?

Om vi kollar tillbaka på de låtar som har klassats som "plågor" så följer de ju samma mönster.

Enligt mig så ska de vara trallvänliga, radiovänliga, något ord eller mening som sticker ut, och någon galning som frontar. Amarillo, Markoolio, Sean Banan, ja ni hajar.

Årets utan tvekan blir nog denna låt då,

Kanske inte något man själv skulle sätta på, men jag tror att resten av befolkningen tycker det.

Annons
Postat

Ja dålig och dålig. Men jag tror ändå att det ligger rätt mycket tanke kring dessa låtar ändå. Eller tror du att de bara vips råkar bli hits?

Postat

tycker inte man ska förminska sommarplågor allt för mycket, även fast jag inte är något fan av sådana själv. nog finns det den typ av tänk du presenterar när låtarna komponeras, men det finns ju såklart ett mått av slump inblandat också. av sådana låtar är det nog bara en väldigt liten andel som faktiskt blir sommarplågor. nog väldigt mycket hit/miss när man jobbar med sån musik

• 2 veckor senare...
Postat

Antagligen är det något tema som är lite småfnissigt och som har en melodi, ett ljud eller någon textrad som sticker ut.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.