Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

nu är jag trött på att vela fram och tillbaka i frågan om jag duger som lead-sångare eller ska stanna i körledet. Har fått både ris och ros, vill träffa en seriös välutbildad och erfaren sång-coach som kan hjälpa mig ta ställning till min röst. Frågorna jag vill ha svar på är

1. Hur bra är jag?

2. Hur bra kan jag bli?

3. Ska jag sluta lägga lead?

Jag vill bara göra det jag är bra på och lånar gärna in leadsångare men det skulle vara så mycket enklare om jag kunde göra det själv. Är i första hand keyboardist och låtskrivare. Känner att jag vill göra en sista ansträngning m sången och sen lägga ner om det inte blir bättre.

Tips?

Jag söker någon i stockholmsområdet, någon riktigt pålitlig och bra.

Mitt register är fn 80-370 hz ca. Baryton, antar jag.

Annons
Postat

Finns en kille jag hade när jag gick på folkhögskola. Sjunger nu i sveriges radiokör, Mattias Lillienhorn. Riktigt kul bra snubbe som hade full koll. Klassisk utbildad sångpedagog, men var helt öppen för alla genres.

Postat

Ok tack crillemannen. Genren är pop/rock borde jag kanske ha sagt.

En bra pedagog klarar allt såklart men som sagt om han fortfarande undervisar kan jag rekommendera han starkt!

• 3 år senare...
Postat

Hej

Susanne Bertlin har tränat Idolerna på TV4 de senaste två-tre åren. Hon har sångskola för vuxengrupper, enskilda sessions och även Skypelektioner. Jag går där och hon är fantastisk på alla sätt. Hon finns i Vällingby (Vinsta) på We R Singers, 08-717 05 20. Hon anordnar även sångresor till Grekland på sommaren och Teneriffa på vintern.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.