Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja! som rubriken lyder ska precis börja använda pro tools då jag tidigare varit användare av reason. Jag köpte ett ljudkort Avid fast track solo och fick då med essentials versionen av pro tools 10.

Ända sen i eftermiddags har jag försökt komma igång men jag har inte lyckats spela en ända not. Jag har tittat igenom en massa videor på youtube men det har inte varit till någon hjälp annat än att jag lärt mig navigera lite i programet.

någon som kan guida mig igenom att få mitt keyboard (Nocturn novation) att funka samt vart jag får tag i ljud osv. tacksam för hjälp!

Annons
Postat

Kolla in min GrundKurs i Pro Tools här.

Tackar det var till mycket hjälp med de grundkurserna!

Tänkte höra om det finns någon drum machine i pro tools som redrum i reason?

Sen undrar jag också om det går att importera egna ljud som man har på datorn till pro tools essentials eller är det endast de som finns med i programmet?

Tacksam för svar!

Postat (redigerat)

Samleplayern heter ju Structure (i fullversionen av Pro Tools finns trummaskinen Boom). I Structure kan man välja olika ljud. Skapa ett instrumentspår och lägg den som "Insert" och välj trummor i en "slot".

Ja, det går att importera andra ljud till PT. Väl "File"-"Import Audio" uppe vid rullgardinsmenyerna och leta reda på vad du skall importera för något. Var bara noga med att välja "Copy"-alternativet, så kopieras filen till din audio-mapp i ditt projekt.

Lycka till:-)

Redigerat av Sleap
Postat

Samleplayern heter ju Structure (i fullversionen av Pro Tools finns trummaskinen Boom). I Structure kan man välja olika ljud. Skapa ett instrumentspår och lägg den som "Insert" och välj trummor i en "slot".

Ja, det går att importera andra ljud till PT. Väl "File"-"Import Audio" uppe vid rullgardinsmenyerna och leta reda på vad du skall importera för något. Var bara noga med att välja "Copy"-alternativet, så kopieras filen till din audio-mapp i ditt projekt.

Lycka till:-)

Toppen, tackar!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.