Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Har ett problem i ett projekt då ljudet är i osynk då jag använder software monitoring. Det är ju självklart att det är latency då man använder software monitoring men det torra ljudet är i synk vid inspelning och det inspelade ljudet ligger efter i projektet. Det var inte så när jag spelade in i samma projekt senast utan nu när en sångerska ska lägga stämmor till sig själv så ligger det alltid några millisekunder efter.

Någon annan som haft detta problem?

Bör nämnas att jag använder en reverbkanal till det torra ljudet via software monitoring. Använder Logic Pro 8.

Mvh

T

Annons
Postat

Var tyvärr inte så enkelt, testat att rensa "undo-cache'n" och ta bort alla pluggar som ens fanns i projektet. Fortfarande samma problem, men inget som helst problem i andra projekt.

Vi spelade in utan reverb nu men vore bra att veta hur man ska gå tillväga i framtiden om problemet uppstår igen.

Postat

Får man inte ha det ?

Klart man får men har man en "långsam" CPU är det inte helt ovanligt att man får hörbar latency.
Postat

Klart man får men har man en "långsam" CPU är det inte helt ovanligt att man får hörbar latency.

Även om man har hörbar latency så kompenserar typ alla moderna

DAW:ar det så inspelningen hamnar inte ur synk p.g.a. det.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.