Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag får inte ljud i mitt mixerbord, vad är fel?

EDIT: Tydliggjorde rubrik /admin

Redigerat av Olsberg
Annons
Postat

lite mer utförligt kanske, kom jag på:

behringer eurorack ub2442pro.

kopplat 4 inputs från ljudkortet till 4 direct outputs på mixern.

kopplat 4 inputs från ljudkortet till 4 sub outputs på mixern.

jag har en gammal stereoförstärkare som sitter i control room out.

jag får ingen playback, vare sig från cubase eller annan musik på datorn och jag har kollat så alla sladdar sitter rätt. vilka knappar som ska ner på mixerbordet vet jag inte riktigt och hur cubase ska ställas in är för mig ett mysterium.

SNÄLLA hjälp mig, så jag kan sätta igång och använda mina grejer!

Postat
Jag får inte ljud i mitt mixerbord, vad är fel?

prova att sätta i sladden i väggen, :rolleyes:

det sitter ett gäng knappar i master sektion, jag har inte full koll på den modellen, prova dig fram helt enkelt!

Postat

// OT //

Vill uppmana till att sätta tydliga rubriker - det gör att fler förstår vad ämnet handlar om och därmed klickar på tråden. Ökar chanserna att få bra svar rejält. Titta i Forumreglerna.

Passar på att byta rubrik från "Hjälp!"

// OT //

Postat
lite mer utförligt kanske, kom jag på:

behringer eurorack ub2442pro.

kopplat 4 inputs från ljudkortet till 4 direct outputs på mixern.

kopplat 4 inputs från ljudkortet till 4 sub outputs på mixern.

jag har en gammal stereoförstärkare som sitter i control room out.

jag får ingen playback, vare sig från cubase eller annan musik på datorn och jag har kollat så alla sladdar sitter rätt. vilka knappar som ska ner på mixerbordet vet jag inte riktigt och hur cubase ska ställas in är för mig ett mysterium.

Ööh...? Kanske lite förvirrad och nyvaken, men om du vill kunna spela upp saker från datorn så tror jag att du kopplat lite fel.

Börja med att koppla i enbart stereo (två sladdar) så kan du köra in resten av sladdarna sedan när du vet vad du gör...

Koppla såhär: Från ljudkortets out -> "vanliga" line in på en (eller två blir det ju med stereo) av mixerns kanaler.

För att sedan kunna spela in externa grejer så borde du kunna koppla från de där "direct outputs" till ljudkortets olika ingångar.

Och så måste du ju förstås välja rätt ut- och ingångar i Cubase så att det vet vart det ska skicka/ta emot ljuden...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.