Jump to content
Annons

Cascade mikrofoner


granstrom

Recommended Posts

Hej,

Har tjuvläst på detta forum ett tag nu och tummen ur och startade ett konto.

Jag på g att skaffa en bandmikrofon och råkade snubbla över cascade, inte hört talas om fabrikat tidigare. Efter lite googlingar och youtubeklipp börjar jag mer och mer rikta in mig på just fathead med lundahl trafo. Är även intresserad av x-15 stereo, men den ligger lite över min budget just nu.

Är det någon här som har erfarenhet av dessa mikrofoner? De verkar seriösa då de byggs ihop i USA och kontrolleras där innan de skickas iväg. Det finnas absolut billigare mikrofoner men dessa låter inte lika bra enligt mig.

Någon annan som har tips på vettiga bandmikrofoner som inte tar allt ur plånboken?

Det jag är ute efter är en "allround" bandmikrofoner som kan användas till det mesta, sång, stärkare, OH, etc.

Budget 4000kr.

Länk till Fat head: http://www.qaudio.se...head-ii-lundahl

/Granström

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Använde en sådan senast igår, Inte mycket och säga. Väldigt snygg (både ljudmässigt och utséende-mässigt) mikrofon, som låter väldigt bra. Låter band utan att bli sådär jobbigt dov som vissa kan bli. Jag gillar den skarpt, men mikrofoner är ofta väldigt subjektivt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...