everlastingrecords Postat 15 maj 2014 Dela Postat 15 maj 2014 Med risk att bli hånad och förlöjligad önskar jag tips på någorlunda neutrala in-earshörlurar. Jag brukar referenslyssna i sådana på väg till och från jobbet. Då hör jag samma som vad många slutkonsumenter gör. Kanske sticker ut hakan nu men jag tror att många eller till och med de flesta lyssnar på musik i lurar nuförtiden. Mina gick sönder precis så jag behöver nya oavsett. Och ja, jag referenslyssnar även i olika högtalare och olika rum! 🙂 Tacksam för tips! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 15 maj 2014 Dela Postat 15 maj 2014 Ett par som provat som kan funka: http://www.head-fi.org/products/ultrasone-iq samt svenska http://www.jays.se/products/t-jays#t-jays-three Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MRS8 Postat 15 maj 2014 Dela Postat 15 maj 2014 har dessa: http://www.dustinhome.se/product/5010464923/sennheiser-cx400-ii-precision-black-headphone/ Borde funka, jag är mycket nöjd med det klara ljudet. kan dock kännas lite basfattiga. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
everlastingrecords Postat 16 maj 2014 Trådstartare Dela Postat 16 maj 2014 Tack för tipsen! Hittade ett ställe som sålde t-jays 3 billigt så la en beställning. Apropå lurar och naturlig återgivning, hittade ett par gamla koss porta pro hemma som jag tog med på resan. Klarade inte av att använda dem än en kvart. Blev deprimerad av hur basen tog över allt och diskanten bara kändes ljudsvag och instängd. 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laban1 Postat 16 maj 2014 Dela Postat 16 maj 2014 Apropå lurar och naturlig återgivning Om man vill ref-lyssna med in-ear vill man väl ha det folk brukar ha, och inte hi-end segmentet av in-ear, eller hur tänker du/ni? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
everlastingrecords Postat 16 maj 2014 Trådstartare Dela Postat 16 maj 2014 Om man vill ref-lyssna med in-ear vill man väl ha det folk brukar ha, och inte hi-end segmentet av in-ear, eller hur tänker du/ni? Det är väl lite av en avvägning. Ja, lurarna jag köpte kostar mer än vad de flesta lägger på in-ears vilket innebär att jag inte kommer att få den upplevelse som de allra flesta konsumenter får. Men med tanke på vad det finns i hifi-väg när det gäller in-ears (ultrasone kostade över 5k kr!!!) vågar jag nog påstå att ett par t-jays för 590 kr inte är så himla hi-end när allt kommer omkring. Det blir något mittemellan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Casperfren Postat 16 maj 2014 Dela Postat 16 maj 2014 Som referenslyssning skulle jag valt iphone lurar sen lyssnat mycket i dom för att veta hur dem ska låta, där har du rätt bra verklighetsbild. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
everlastingrecords Postat 16 maj 2014 Trådstartare Dela Postat 16 maj 2014 Som referenslyssning skulle jag valt iphone lurar sen lyssnat mycket i dom för att veta hur dem ska låta, där har du rätt bra verklighetsbild. Absolut. De jag hade innan, som gick sönder, var Samsungs egna som följde med S4. Jag gillade dem just för att de gav en, förmodar jag, rättvis bild över mångas lyssning. Jag hade även lärt mig hur de lät och kunde referenslyssna rätt bra i dem. Så det mest logiska hade kanske varit att köpa ett par nya av samma modell. Men jaja, den som lever får se. Nu har jag hur som helst beställt t-jays. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Casperfren Postat 16 maj 2014 Dela Postat 16 maj 2014 Det är nog rätt bra att ha jävligt färgade lurar som ref syfte och lära sig dem, för det som funkar i sådana då funkar nog rätt bra överallt, i midden iaf. Lycka till med de nya lurarna! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 16 maj 2014 Dela Postat 16 maj 2014 (redigerat) Du kommer att bli nöjd med dina t-jays! Har för mig att Bellman kan gjuta skräddarsydda pluggar till dom också! 🙂 Edit: hittade här: http://www.jays.se/media/download/jays_qjays_custom_molds_voucher_201005.pdf Redigerat 16 maj 2014 av hegobald Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
everlastingrecords Postat 16 maj 2014 Trådstartare Dela Postat 16 maj 2014 Det är nog rätt bra att ha jävligt färgade lurar som ref syfte och lära sig dem, för det som funkar i sådana då funkar nog rätt bra överallt, i midden iaf. Lycka till med de nya lurarna! Tror du har helt rätt! Ska nog börja använda även koss-lurarna som referens. Om jag kan få bra balans i dem har jag nog kommit en bra bit på vägen! 🙂 Tack! Du kommer att bli nöjd med dina t-jays! Har för mig att Bellman kan gjuta skräddarsydda pluggar till dom också! 🙂 Edit: hittade här: http://www.jays.se/m...cher_201005.pdf Hoppas det! Åhå, bra att veta. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Demonproducenten Postat 16 maj 2014 Dela Postat 16 maj 2014 Med risk att bli hånad och förlöjligad önskar jag tips på någorlunda neutrala in-earshörlurar. Jag brukar referenslyssna i sådana på väg till och från jobbet. det är ju inte konstigare än att använda auratone eller nåt annat som simulerar "vardagslyssning"och isf spelar det ju inte så stor roll vad du väljer utan ta nåt som du själv skulle välja för att lyssna på musik i underhållningssyfte - nåt som låter "bra" och sitter skönt i örat helt enkelt 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.