oden Postat 14 maj 2014 Postat 14 maj 2014 Hej, jag går i tankarna om att köpa en ny gitarr. Mitt dilemma är bara att välja vilken.. Har ni där ute några förslag? Jag spelar i stort pop/alternative rock/country/blues, ja i princip det mesta. Har länge haft ett gott öga för hagströms viking rex tone, någon som har erfarenhet av den? Tacksam för svar! 🙂
Anders F Postat 14 maj 2014 Postat 14 maj 2014 Jag är grymt nöjd med min PRS custom 24. Väldigt mångsidig i sitt ljud. Kan inte tänka mig en bättre gitarr för min del. Har ingen erfarenhet av gitarren du frågade kring så det vet jag inte. MVH Anders
laban1 Postat 14 maj 2014 Postat 14 maj 2014 Har länge haft ett gott öga för hagströms viking rex tone, någon som har erfarenhet av den? Hagström har mycket smala halsar, för smala i min smak.
Filip95 Postat 14 maj 2014 Postat 14 maj 2014 Jag spelar på Hagström, har både en viking och en F200P. Är sjukt nöjd med båda! Riktigt trevliga guror! 🙂
Die Hard (oregistrerad) Postat 14 maj 2014 Postat 14 maj 2014 Hagström har mycket smala halsar, för smala i min smak. Smala platta halsar är mumma om man har minde händer.
Zakyath Postat 14 maj 2014 Postat 14 maj 2014 (redigerat) Själv är jag inte särskilt förtjust i hur hagström låter. Jag har dock en gretsch electromatic pro jet som låter helt fantastiskt! Den är inte öppen på samma sätt som hagströmmen, men den är ihålig. sitter mini-humbuckers i den så den har ett riktigt skönt mellanting mellan single-coil och humbucker. Det kommer bli bra ljud för pop/rock och jävligt bra ljud för country/blues. edit: Gretsch electromatic g5235t pro jet är det exakta namnet på den jag har Redigerat 14 maj 2014 av Zakyath
pme (oregistrerad) Postat 14 maj 2014 Postat 14 maj 2014 Som många är inne på. Halsen är viktig. Men det går inte att säga något mer. Du måste själv prova. Jag har stora händer och vill ha plats. Gärna höga band också. Men man måste kunna nå över hela greppbrädan också. Men det är också en teknik sak. Folk med falukorvar till fingrar kan spela på stickor till halsar.
Zakyath Postat 14 maj 2014 Postat 14 maj 2014 jag tycker man vänjer sig vid halsen. den hals jag spelar bäst på är den jag spelat flest timmar på. mina händer kanske är en ganska "lagom" storlek?
Die Hard (oregistrerad) Postat 14 maj 2014 Postat 14 maj 2014 Det beror vilka sorters fingrar man har. Vissa gurors halsar kommer man bara inte överens med hur mycket man än spelar. Är man tveksam om en gura passar, passa och testa någon annan.
laban1 Postat 14 maj 2014 Postat 14 maj 2014 Kommer man inte överens med halsen är det aldrig för sent att ge upp.
Minja Postat 15 maj 2014 Postat 15 maj 2014 Hagström är ett grymt bra val! Har en elgitarr i Hagström, sjukt nöjd. Skön att spela på och skönt sound 🙂 Jazzgitarren du nämner är ju väldigt snygg men lite mörkare, dovare ljud. Allt efter smak vad man är ute efter. Själv föredrar jag en "vanlig planka".
engineer Postat 3 juni 2014 Postat 3 juni 2014 Eftersom du "ny gitarr" betyder det att du redan har en eller flera gitarrer? Iså fall vad är syftet? Vill du bara ha något bättre och liksom sluta använda din befintliga? Du kanske vill ha flera för olika ljud och syften?
Die Hard (oregistrerad) Postat 3 juni 2014 Postat 3 juni 2014 Sen att inte förglömma att en bra justerad gura gör mycket för spelbarheten.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.