wonderboy Postat 13 maj 2014 Postat 13 maj 2014 Har precis köpt ny Macbook Pro med Thunderboltdisk, hej vad det går! Ända tills nu. Håller på att göra demo av en låt och takt 47 i den behöver jag halvera. Observera att detta gäller endast i rulern, musiken ska det inte klippas i. Det ligger både midi och audio både före och efter och jag vill alltså endast att rulern ska förändras. Är det någon som fattar, jag beskriver så dåligt! Jag har gjort denna manöver ett antal gånger i Protools men finner inte vad jag söker i Logics dokumentation. Schyssta, hjälp!
nidlarn Postat 14 maj 2014 Postat 14 maj 2014 -Sätt playhead vid takten där ändringen ska ske -Ändra taktart uppe i kontrollmenyn -Sätt playhead vid takten där det ska återgå till normalt -Upprepa.
wonderboy Postat 14 maj 2014 Trådstartare Postat 14 maj 2014 Tack, nidlarn! Så pinsamt enkelt! Jag försöker skylla på att ibland ser man inte skogen för alla träd! Tack! 1
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.