Jump to content
Annons

Digital mixer med inbyggt delningsfilter. INFO snälla!

Recommended Posts

DanielNyberg (oregistrerad)
Postat

Har en Yamaha LS-9. Denna och andra digitalmixrar från Yamaha har en inbyggd effekt som heter "MULTI FILTER". Ett 24 dB filter som kan ställas som LPF. Jag använder detta som insert på mono mix out och levererar detta till mina subbar. MONO och RL regeln länkar jag ihop så att volymen följer frontarna.

Det konstiga är att jag inte får någon vettig nivå ut från effekten förrän jag lägger filterparametern RESONANCE till ca 5. Om jag drar upp den till ca 15 så "rundar den".

Jag kan inte hitta något i manualen eller på webben som berättar vad detta RESONANCE värde skall vara för att filtret skall vara ett vanligt 24dB LP filter utan konstigheter vid brytfrekvensen.

1. Hur funkar "MULTI FILTER"

2. Är det någon som använder detta filter på detta sätt? Bra/dåligt?

Annons
Postat

Du har vid Layer knappen Master. Tryck på den så åker reglarna upp på noll och där kan du ställa nivån ut, även selecta den outputen och boosta med EQ, t.o.m. med en limiter/kompressor.

DanielNyberg (oregistrerad)
Postat

Jo det är så jag gör men utöver det lägger jag effekten "MULTIFILTER" som insert på min output. Det är denna effekt jag undrar om.

Så frågan kvarstår... Är det någon som vet något om "MULTI FILTER" ?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.