Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag behöver lite råd. Setup idag:

M-audio Profire 610 http://www.m-audio.c...ProFire610.html

Ett par Genelec 8020b http://www.4sound.se...k?product=60340

Beyerdynamic tg-x80 -Dynamisk mikrofon.

Jag vill köpa ett mycket bättre ljudkort. Ett med stabila drivrutiner och som är någorlunda "framtidssäkert". Firewire eller usb 3.0 för PC-användning. Ett med bättre ljudkvalité än det jag har idag. Jag önskar att kunna spela in ljud med högkvalitet med hjälp av kondensator- och dynamiska mikrofoner. Om möjligt så får ljudkortet gärna ha en inbyggd högkvalitativ DAC med hörlursförstärkare som orkar att driva ett par Sennheiser HD650 eller värre.

Men! Jag tror inte att denna produkten som jag söker finns. Jag misstänker att jag får ta och köpa flera olika separata burkar för att få ut maximalt med kvalitet? Se ett ljudkort, en hörlursförstärkare, en mikrofonförstärkare osv.

Hur ska jag göra och vad rekommenderar ni? Budget max 20 000 kr. Jag ska även fixa akustiken i det tilltänkta rummet med diverse produkter.

Lyckades med bedriften att lägga tråden i fel forumdel. Vore snällt om MOD kunde flytta till tråden till "Studiohårdvara-Ljudkort"

Redigerat av Hattifnatten
Annons
Postat

Motu UltraLite Mk3. Fungerar grymt bra och har stabila drivisar. Inbyggd eq och kompressor för den som vill utnyttja. Du kan antingen köra via Firewire eller Usb vilket är bra. Smidig mjukvara medföljes !

• Gilla 1

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.