Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Ja som rubriken lyder är vi på jakt efter någon person eller något ställe som möjligen hyr ut mic preamps.

Dessa är av intresse!

Chandler TGI, Chandler Germanium, Vintech, Shadowhill, BAE

Inspelningen kommer ske i Västerås så om det finns nånstans inom 20 mils radie härifrån vore toppen!

MVH

Annons
Postat

Jag vet ingen som hyr ut det ni söker.

Jag vill inte vara tråkig och negativ, men jag tror inte ni kommer få någon nämnvärd skillnad med dyra preampar, jag tror ni kastar pengarna i sjön.

Skrivet i all välmening 🙂

//Kenta

Postat

Kolla med Pelle på Studio Underground vad han har i preampväg för uthyrning, han håller ju till i V-ås. Men räkna inte med att det blir billigt var ni än hyr ifrån, preamparna är ju en del av studion och varför skulle någon vilja decimera studions utrustning utan skäligt betalt?

Postat

Kecke ingen fara tog inte illa upp, men jag vet att det blir en nämnvärd skillnad om man jämför billiga preamps med någon av dom jag nämnde! Tack för att du tog dig tid.

Top Floor Studios: Tanken var att åka till Golden Age i Alingsås och träffa Bo för en dialog då det är bollar i rullning men tyvärr var han inte på plats förrens 17 Juni. Det handlar inte om veckor, utan dagar. Ska kolla upp med Pelle på underground. Uppskattar tipset!

pme (oregistrerad)
Postat

Tror nog att det kan vara ganska så svårt. Jag skulle gissa att det är störst chans om man hittar någon med en mobil studio. Men då får man nog med en massa annat. Marknaden för att hyra ut proffs studio prylar till amatörer är nog inte så jätte stor i sverige. Men hittar du någon så vi nog flera på forumet som är nyfikna.

Postat

Tanken var att åka till Golden Age i Alingsås och träffa Bo för en dialog då det är bollar i rullning men tyvärr var han inte på plats förrens 17 Juni. Det handlar inte om veckor, utan dagar. Ska kolla upp med Pelle på underground. Uppskattar tipset!

Ah, synd med Bo, han är en grym dude. Han var dessutom vänlig nog att förse mig med fyra API-preampar när jag multisamplade trummor på allvar första gången.

• Gilla 1
Postat

Top Floor: Har fått det intrycket av honom, polaren har pratat med han lite snabbt om ett kommande sammarbete så vi ska dit så fort han kommer hem men inspelningen kommer ske före så fimns det nån annan lösning så uppskattas alla tips o ideer! 🙂.

Niklas: 4 preamps vore de optimala om de skulle gå men 1 är ju bättre än ingen. Reggae är det som ska spelas in

Postat

Reagge trodde jag ska spelas in på så dålig utrustning som möjligt,,,

Postat

Reagge trodde jag ska spelas in på så dålig utrustning som möjligt,,,

Förstår inte vad du menar med dålig utrustning?

"Skitigt" ljud är inte lika med dålig utrustning om det var så du menade.

Vi är ute efter nån av dessa preamps pga hur dom färgar ljudet rent generellt. Det är inte dessa preamps som gör "reggae soundet" så att säga mer som grädden på moset 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.