Egghuvud Postat 7 april 2005 Dela Postat 7 april 2005 (redigerat) Satt och funderade på alla som har strukit med av rock´roll orsaker. Det blir ju en del när man börjar tänka på det. Tänkte först starta en tråd och se vilka ni kommer ihåg, men efter lite googlande så fann jag en hel hoper med sidor om döda rockstjärnor. Tex: http://www.geocities.com/SunsetStrip/Front...2547/grave.html Undrar vad den vanligaste orsaken är? Sviter av drogmissbruk torde väl vara svaret. Flygplansolyckor är också vanliga, men där blir man ju mer tveksam om Rock har något med det att göra. Om man undersökte dödsorsakerna hos revisorer så skulle det säkert bli lika många av dem som strukit med i flygolyckor. (undandtaget då Randy Rhodes som ju kanske var mer spektakulär i sitt flygande) Då kommer den morbida frågan. Hur skulle man själv vilja stryka med. En rockn´roll död verkar ju mer patetisk är heroisk om man säger så. Att dö i sviterna av heroinmissbruk är ju inte direkt något att sukta över. Eller för att man ätit för många banan och jordnötssmörmackor verkar inte heller vara så fräsigt. Somna in i sängen eller splat mot en husvägg i trehundra knyck? (egghuvudet ber om ursäkt redan innnan om ni tycker att tråden är magstark, men döden är en del av livet tycker jag) Redigerat 7 april 2005 av Egghuvud Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 7 april 2005 Dela Postat 7 april 2005 Döden är absolut en del av livet och vi kommer allt närmare den på ett eller annat sätt. Själv skulle jag vilja dö av muffinsförgiftning. Hur coolt vore inte det!? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nurfen Postat 7 april 2005 Dela Postat 7 april 2005 Jag skulle ju få mer ångest om jag somnade in än om jag dog direkt i en bilkrock.. Den saken är klar. Så jag föredrar nog det senare. Sen har väl inte drogmissbruk heller så mycket med rock att göra, om inte flygolyckor har det? 😉 Dör ju massor med folk av överdoser överallt i hela världen varje dag. En metal-död är väl att få en elchock av PA:t eller något, bli spetsad på en gitarr eller få en mik genom kroppen.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 8 april 2005 Trådstartare Dela Postat 8 april 2005 Dör ju massor med folk av överdoser överallt i hela världen varje dag. En metal-död är väl att få en elchock av PA:t eller något, bli spetsad på en gitarr eller få en mik genom kroppen.. har du ju så klart en poäng i. Spetsad av en gitarr låter fräckt. Undrar om någon har strukit med på, det viset. Vet att David Lee Roth bröt näsan efter ett av sina hopp på en Van Halen konsert en gång och att Mj brännde av sig håret, men .... Elchock av PA verkar inte heller så skoj. Skulle nog tycka att det var roligt om det var lite spektakul'ärt iallafall. Death by muffins? kanske det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
brojd Postat 8 april 2005 Dela Postat 8 april 2005 Halford bröt näsbenet när han skulle äntra scenen på en HD. det hade nog kvalat som godkänd rockdöd ifall han hade kolat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slaptap Postat 8 april 2005 Dela Postat 8 april 2005 MeatLoaf dog väl på scen (hjärtattack)? Läkarna fick liv i honom och han tvingade sig själv att fullfölja spelningen. Låter otroligt men så går storyn... edit: ...det är väl som vanligt...en fjäder blev en höna blev ett duntäcke... 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dede Postat 8 april 2005 Dela Postat 8 april 2005 [Elchock av PA verkar inte heller så skoj. Skulle nog tycka att det var roligt om det var lite spektakul'ärt iallafall. Omkom inte Alex Harveys bror på det sättet? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 9 april 2005 Dela Postat 9 april 2005 Dave Gahan i Depeche Mode var juh död i tre minuter innan läkarna fick liv i honom efter att ha tagit en överdos runt 1994 .. /Daniel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 9 april 2005 Dela Postat 9 april 2005 ... men döden är en del av livet tycker jag ... Livet är en del av döden Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Per_a_55 Postat 10 april 2005 Dela Postat 10 april 2005 På scenen helt klart! Att få kola när man håller på med det roligaste som finns måste väl vara det bästa som kan hända. Man kan ju köra lite 220 i strängarna och köra lite Jimi med tänderna. Måste bli en njutningsfylld död??? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.