RasmusI Postat 3 maj 2014 Postat 3 maj 2014 Info om mig: Jag heter Rasmus Ingdahl 26 år gammal Bosatt i Göteborg Söker producent / låtskrivare / textförfattare till solo projekt på svenska Aktuellt Just nu aktuell med lite featurings, bl.a Albin Johnsén – Även om - Radio Edit Mycket annat som inte är ute än. Har lagt mycket fokus på solo nu senaste tiden. Soloprojekt En del samarbeten finns, men det är mycket upptaget & etablerat folk som för tillfället inte har möjligheten lägga den tid som krävs. Intresse har visats från flera håll och förfrågan om en presentation av mig som solo har kommit vid ett flertal tillfällen. Då mina kontakter inte är oändliga tänkte jag att jag kunde höra efter här på studioforum efter duktiga producenter & låtskrivare med kunskap inom pop/soul, samt textförfattare på svenska. Med fördel så bor du i Göteborgs trakten för att förenkla en del vid c/o writes. Men även folk runt om i landet är varmt välkomna att höra av sig vid intresse. Tanken är att få ihop 3 starka låtar snarast möjligt för presentation. Jag har 2 låtar som i princip är klara, jobbar på sista pillet i prodden. Inte säkert att någon av dessa är 1 av 3 som går till presentation dock. Hur som helst så är tanken för allt material att tryckas ut på spotify för snarast möjlig spridning. Gear Jag har en egen studio, preppad och till viss del anpassad för sång inspelning. Jag sitter i Logic X och Pro 9 med en liten setup bestående av Neumann mic, Goldenage preamp, Propellerhead ljudkort, RCF monitorer, midikey's & macbook. Sång kan jag alltså lägga sång själv oavsett om samarbetet sker hos mig eller om jag får material skickat. Sound / Genre? Soul/Pop med modern touch på svenska. Referens sound: Frank Ocean, John Legend, Egna låt idéer Eftersom jag bara spelar lite komp gitarr så har den mesta delen av låtskriveri skett tillsammans med en instrumentalist. Låtskrivandet har med andra ord avtagit en aning då jag nydligen flyttat från Stockholm till Göteborg och inte lyckats hitta någon pianist/gitarrist som jag klickat med. Jag sitter inne på ett få tal idéer till solo projektet som absolut kan skickas vid intresse. Kontakt IngdahlRasmus@Gmail.com 0708-721070
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.