Jump to content
Annons

Börjar det likna nåt?  

8 röster

1. 1. Börjar det likna nåt?

• Ja
      5
    • Nej
      0

Recommended Posts

Postat

* LÅTNAMN: Test7

* ARTIST/GRUPP: Kenny Kängström

* GENRE: Göteborgsdöds

* LÅTLÄNGD: 42 sek

* KOMPOSITÖR: Kenny Kängström

* PRODUCENT: Kenny Kängström

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 987kb

* STATUS: Skiss

* LÅTLÄNK:

Läs detta innan ni kommenterar

Detta är enbart en skiss på en ny låt. Den är långt ifrån färdigarbetat och mixen är helt ointressant. Det enda jag vill ha feedback på är låtens kvalité. Går detta utveckla?

Sänkte basen något med olyckat resultat men det får ni stå ut med. Och sen är jag lite otajt på slutet men detta ska spelas in på nytt om responsen blir bra här.

MVH//Kenny

Annons
Postat

Helt okej, lite väl "vanligt" riff i slutet men det låter ju fett som vanligt trots att det är en skiss 😆

det är ju i behov av sångmelodi för att få ett hum om eventuell hitfaktor 🙂

jobba på!

Postat
Helt okej, lite väl "vanligt" riff i slutet men det låter ju fett som vanligt trots att det är en skiss 🙂

det är ju i behov av sångmelodi för att få ett hum om eventuell hitfaktor 🙂

jobba på!

Jo jag valde ett ganska typiskt göteborgsriff på slutet men trots enkelhgeten så fann jag det bekvämt för örat 😆. Men som sagt sången spelar stora pengar här. Tackar Lavrell =)

Postat
Låter bättre och bättre!

Hade vart kul att yla lite sång kanske...känner att det rycker i stämbanden...

Du får förhandla med Brojd. Duett? 😆

Haha! ja en duett är ju vackert! 🙂

Postat

IIIIIN FLAAAAMES!!!! haha

nej men rätt klart, det är för sent nu för att kunna märka skillnader med den tidigare versionen, antar att det är fetare nu okej.. men ja det är bra och det verkar inte sakna mycket utan... sång =D

Postat

Detta låter helt ok i mina öron, men du får sluta plåga oss med snuttar. :rolleyes:

Gör klart nångång så vi får höra resultatet! 😆

Håkan

Postat

Du får förhandla med Brojd. Duett?  :rolleyes:

Haha! ja en duett är ju vackert! 😆

Dubbelmacka är som sagt aldrig fel. 😄

Postat

Det låter helt ok men du har gjort bättre. Nöj dig med att ha intro riffet fyra gånger och de två sista så låter du sångaren lägga ett avgrundsvrål. 0:18 när du bara pumpar gillar jag inte riktigt. Känns lite för löjligt för att vara upptakt. Sista riffet är perfekt. Enkelt, snyggt och ja klockrent. Man vill bara headbanga och det är väl det som är meningen?

Postat

Håller du på så här så får du snart kreditera oss som medkompositörer. 😳

Sällan har väl en femtio sekunders demo fått så här mycket uppmärksamhet.

Men för fan det låter bra. Ånga på bara. Akta dig för konventionsfällorna bara. Nu är det dags att lägga in ett bissart syntarepeggio. 😳

Postat

Haha jo det va kanske lite dumt att slänga ut en ny såhär tidigt. Men gjort e gjort. Gör färdigt den och läger ut en ny senare. Tack för responsen.

Finns det något att tillägga?

Postat

Snyggt, och definitivt värt att jobba vidare på! Låter kanske inte så originellt, men så är det ju bara en skiss. Skojiga övertoner i riffet i början, man får inte höra sådana mycket nuförtiden.. 😄

Postat

AHHFYFFAJJN vad duktig du är.. om inte din mor har sagt det får du höra det här och nu...

Tycker fortfarande virveln är lite anonym.. jag menade att den skulle ligga på gränsen till för stark och sedan en storlek större.. kanske lite djupare och mörkare.. så man tänker sig att det sitter ett fett träsktroll o bankar med 2 stora fullvuxna tallar på skinnet :rolleyes:

Orginellt eller inte...det är fett bra

Postat

Riktigt grymt!!! Som jag sagt tidigare behöver du en metal-sångare, om du inte fixar det själv förstås...

Dah Mistah... :rolleyes:

Postat
Tycker fortfarande virveln är lite anonym.. jag menade att den skulle ligga på gränsen till för stark och sedan en storlek större.. kanske lite djupare och mörkare.. så man tänker sig att det sitter ett fett träsktroll o bankar med 2 stora fullvuxna tallar på skinnet 😉

Precis SÅ spelar man metalvirvel! 😛

Får jag höra en tokmosad virvel som på tex. accept live in japan blir jag alldeles religiös av mig och börjar dela ut välsignelser både hit och dit.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.