Jump to content
Annons

Recommended Posts

Die Hard (oregistrerad)
Postat

OT: Det är riktigt riktigt svårt att skriva "enkelt" = genialt, som har orginalitet.

Många riktigt duktiga musiker som Yngwie, Steve Vai är kanon duktiga på

att spela och gör riktigt "svåra" saker. Men låtarna är sällan några riktiga höjdare.

Jag menar att det är det "enkla" som många gånger är det verkligt svåra.

Alltså det där är en gammal tröttsam klyscha precis som mindre är mer. Det beror väl helt enkelt på vad man gillar. Själv tröttnar jag snabbt på enkla låtar till minst 90%.

Annons
Die Hard (oregistrerad)
Postat

Verkshöjd är det bara Valle som snackar om.

Du menar gjorde. Han är inte aktiv längre.

Postat

Handlar inte hela DJ-verksamheten från början om remixer?

Till viss del tror jag den gjorde det. Inte så hemskt insatt i just den biten av DJ-kultur.

• 2 månader senare...
Postat

Ja, det tycker jag att det gör. Att vara tondöv kan göra det svårt att inte höra vissa intervaller vid t.ex låtövergångar, ibland när man lyssnar på just längre remixar med flera olika låtar så blir man så jäkla besviken när nästa låt övergår till en annan och det bara skär sig totalt tonmässigt typ tritone haha! Det har jag hört, om man har talang så kan man t.om. anv. det på ett koolt sätt., har man talang så hör man helt enkelt det och kanske gör ett vettigare låtval som nästa låt så det är musikaliskt. Jag själv spelar gitarr mestadels (gjort det i ca 18år flitigt) lyssnar på det mesta och brukar leka med t.ex. traktor. En sak att byta låtar men att fade:a in och ur låtar fram och tillbaka kräver taktsinne. Att såga metal eller DJ:s är bara ett sätt att begränsa sin egen förmåga. Smaken är som baken delad. Men att ge olika musik en chans berikar din egen förmåga att skapa. Ingen input dålig output musikaliskt. Hejhopp!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.