Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Lite nyfiken på om det funkar bra.

Redigerat av JJRockford
Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

Hähä, lite avancerat kanske. Brukar hålla mig till enklare projektledningsverktyg eller Google Docs.

Kör ett system som är ett CRM/Projekt ledningssystem där man får med människor och deras olika roller, document och milestones med mera.

Postat

Har inte testat men det låter lite kul att göra det.

Med SVN som jag har kört lite så tänker jag mig att det är drygt och sitta och göra manuella add och commit så jag skulle nog försökt skriva ett script som lägger till alla icke versionhanterade filer samt gör commit. Sen kan man ju schemalägga så att scriptet körs en gång om dagen eller vad man tycker är lämpligt. Gör man detta så skulle det nog fungera fint och man skulle slippa en massa folders med version 1, version 2, etc... eller hur folk brukar lösa det :-)

Postat

SVN och GIT är ju mest inriktat till text och källkoder, så vet inte hur pass bra de hanterar stora binära filer som .wav. Ett alternativ är Perforce som jag har för mig gjordes för att hantera bl.a binära filer (främst spelutveckling). Bara mina 2 öre.

Postat

Som jag förstått det ändras väl inte wave-filerna så mycket i Cubase när man redigerar? Utan att programmet sparar information om hur wave-filerna är redigerade?

Själv är jag nog egentligen mest ute efter att få en bra logg på vad en har gjort och när. Det går så klart att ordna på annat sätt, men eftersom jag sitter med SVN på jobbet hela dagarna så saknar en så klart smidigheten i det.

Det kanske vore nästa stora uppdatering i t ex Cubase, att dom fixar något slags versionshanteringssystem?

Överlag tänker jag att många i musikbranschen förmodligen skulle ha en hel del att lära av andra branscher om hur arbete kan struktureras upp och dokumenteras, för att kunna bli effektivare.

pme (oregistrerad)
Postat

Som jag förstått det ändras väl inte wave-filerna så mycket i Cubase när man redigerar? Utan att programmet sparar information om hur wave-filerna är redigerade?

Själv är jag nog egentligen mest ute efter att få en bra logg på vad en har gjort och när. Det går så klart att ordna på annat sätt, men eftersom jag sitter med SVN på jobbet hela dagarna så saknar en så klart smidigheten i det.

Det kanske vore nästa stora uppdatering i t ex Cubase, att dom fixar något slags versionshanteringssystem?

Överlag tänker jag att många i musikbranschen förmodligen skulle ha en hel del att lära av andra branscher om hur arbete kan struktureras upp och dokumenteras, för att kunna bli effektivare.

Helt riktigt, wav filerna ändras inte. Men man behöver nog ha ganska god struktur på meta informationen och se till att den inte flyttas runt hur som helst så att man kan bygga ett fungerande patch-diff par vilket är nödvändigt i alla fall för git. Och wav filerna kan man ha som binärer. Det vore kul men det är nog ganska få som egentligen har behovet. Jag skulle dock kunna tänka mig att det skulle vara en riktigt bra feature för stora projekt som tex filmer. Både för ljud och bild.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.