Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har precis fått inloggningsuppgifter och registrerat en låt på stim, jag bara undrar, om jag tex gör en låt som heter rock,n,roll och stimmar den, så finns det väll säkert 100 låtar till som heter så. Hur vet då stim vart pengarna skall gå?

Annons
Postat

Anledningen till att jag stimmar låten är att vi är med i en tävling som heter svensktoppen nästa, så att denna låten kommer att spelas på p4 några ggr.

http://bfmmusic.bandcamp.com/track/cant-she-stay

Det enda jag gjorde var att fyla i att, jag har gjort text och musik till låten Cant she stay.

Räcker altså detta för att jag ska få pengar när låten spelas på radio? Kommer stim ha koll på hur många ggr den spelas o.s.v.

Har svårt att förstå hur detta skulle kunna funka,

Postat

Om du fyllt i Stims anslutningskontrakt ordentligt med alla uppgifter (adress, konto# osv) så kommer det funka. Du som rättighetshavare får då ett unikt sk. IPI-nummer, samt att verket får ett unikt verksnummer.

Du kommer då att få utförande / framförande-ersättning från all insamling som har exakt rapportering (ex. vis P 4). Däremot den insamling som görs från kunder där där Stim inte vill/ids jobba med exakt rapportering, där kommer du mest troligen bli helt utan pengar, såvida du inte gör bevakningen själv och rapporterar in till Stim.

Lycka till med tävlingen förresten!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.