Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har en Macbook Pro. Men kör Cubase 5 på en Windowsdator, och har tankar på att gå över. Min fråga är vad ni själv tycker om de inbyggda plugins i Logic Pro X vs Cubase? Det som jag märkte i Cubase, var att de inbyggda plugins inte var så bra. En kompis sa att Logic har de bästa plugins från början.

Vad tycker ni själv om de inbyggda plugins i Logic?

Annons
Postat

De fungerar alldeles utmärkt. Tror i och för sig inte Cubase-pluggarna är något sämre/bättre.

Postat

Jobbar både i logic och cubase, och tycker att logic's pluggar är mer lättarbetade. Sen är det nog ingen större skillnad på kvalitet.

Postat

Håller med Dewho här.

Gillar framförallt kompressor, eq och impulsreverbet Space Designer. Smidiga att jobba med.

Kompressorn erbjuder flera olika algoritmer som ger olika användbara resultat. Space Designer kommer med en rejäl samling impulser som fungerar i mix (även om de flesta är lite för diskanta för min smak, men det går att justera i pluggen).

Föredrar även bas- och gitarrförstärkaremulatorerna i Logic jämfört med Cubase. Och mjukvaruinstrumenten.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.