Jump to content
Annons

långa smala sladdar patchbay-> förstärkare


Växjölirarn

Recommended Posts

Tjaba!

Har fixat ett rack nu och fått ordning på mina grejor.

Jag har en 2x12 låda för vanlig spelning och en isobox för inspelning (spelar även in på den öppna lådan ibland när grannarna är på semester)

Jag behöver dock lite längre sladdar som skall passa ifrån patchbayen till dessa högtalarlådor. Jag tror att det kommer att landa på ca 10m.

Finns det några sladdar som har syfte att vara permanent som är lite smalare men med ok kvalite?

Jag vill helst inte att sladdarna ska synas och vill dra in dessa i lister.

Jag kommer att behöva dra samma kablar till mina monitorer (i framtiden), även där så vill jag ha smala sladdar.

Vad tror ni?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
pme (oregistrerad)

Lider man inte av effektförlusten så är det inga större problem med smala kablar. Vanliga XLR kablar brukar vara ganska smala, men med ett tjockt gummiskal. Det enda som kan vara lite problematiskt är instrumentkablar. De behöver vara ganska tjocka för att få ner kapacitansen. Men allt har väl sin begränsning, hur smala hade du tänkt att använda?

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Det är just ifrån min patchbay och ut till mina förstärkarlådor jag tänkte använda smala sladdar. Funderar på 1/8 storlek?

Gitarren kommer att använda en vanlig tele till in på förstärkaren.

Jag har en emulated out som jag också kommer att köra med 1/8 är det tänkt.

Redigerat av Växjölirarn
Link to comment
Dela på andra sajter

10m obalanserade tele är inte att rekommendera för inspelning utan vidare, särskilt inte av sämre typ.

Du får Hi-Cut filter ofta redan vid kortare sladdar på 3-5m beroende på kapacitansvärde.

Har varit trådar här om detta men hittar inte vid snabb titt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...