Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Äntligen! Som Gert Fylking brukar sĂ€ga. 😉

KÀnns som ett riktigt lyft frÄn föregÄngaren. För min egen del sÄ Àr den redan bokad inför slÀppet i början pÄ maj.

Fler som ska hoppa pÄ tÄget?

Metal!

Annons
Postat (redigerat)

Dem drar ju pĂ„ i pressreleasen i alla fall. 🙂

FÄr kolla in först vad det Àr, var ett tag sedan man anvÀnde EZDrummer faktiskt, men det lÄter intressant hur som helst.

Edit: Se dĂ€r, det fanns ju en video ocksĂ„ som jag totalmissade. 😄 Ja, för en handfull hundringar i uppgradering sĂ„ ser det intressant ut.

Redigerat av DigRules
Postat

Vad var fördelen nu igen EzDr 2 vs SD2?

Tap2find ! Amount parameter !

Vad var det nu PowerHand funktionen gjorde?

Det Ă€r vĂ€l klart om du har den instĂ€llningen sĂ„ Ă€r det inte sĂ„ coolt. 😉

EZdrummer facts & features

‱ 7,000 sound files at 16-bit / 44.1 kHz equivalent to 5 GB of uncompressed WAV files

‱ Instant access to more than 8,000 midi drum patterns with pre-listening, quick browsing and drag & drop functionality

‱ EZdrummer ranges from entry level usability to pro handling

‱ Features multiple microphone control

‱ Internal mixer allows stereo and multitrack routing into the host through one single plug in

‱ Preset mix modes for quick sound changes

‱ Drums recorded at the renowned Avatar Studios

‱ Possibilities for the user to add their own MIDI files to the library

SÄg vÀldigt lÀttarbetat ut pÄ videorna pÄ youtube.

För 699kr sÄ Àr det helt klart vÀrt att uppdatera i min vÀrld iaf.

Postat

Ja det Àr givet att uppgradera för min del. Tap to find Àr nÄgot som jag lÀnge önskat mig sÄ bara det kÀnns ju vÀrt det.

MÄste bara grÀva rÀtt pÄ min gamla licens som jag inte anvÀnt pÄ Är och dar.

Postat

Ja det Àr givet att uppgradera för min del. Tap to find Àr nÄgot som jag lÀnge önskat mig sÄ bara det kÀnns ju vÀrt det.

MÄste bara grÀva rÀtt pÄ min gamla licens som jag inte anvÀnt pÄ Är och dar.

Den borde du hitta pĂ„ Toontrack.com...om du kommer ihĂ„g dina inloggingsuppgifter dĂ„ förstĂ„s 🙂

Postat

Det Ă€r vĂ€l klart om du har den instĂ€llningen sĂ„ Ă€r det inte sĂ„ coolt. 😉

Har nog ingen sÀrskild instÀllning, verkar ha intressanta features.

Vad var det nu PowerHand funktionen gjorde?

Die Hard (oregistrerad)
Postat

SjĂ€lv fĂ„r jag vĂ€nta tills SD3 slĂ€pps....nĂ€r nu det blir men förhoppnings nĂ„gon gĂ„ng i Ă„r? đŸ˜Č

pme (oregistrerad)
Postat

Vad Àr fördelen med att ha ezplayer inbyggd?

Postat

SjĂ€lv fĂ„r jag vĂ€nta tills SD3 slĂ€pps....nĂ€r nu det blir men förhoppnings nĂ„gon gĂ„ng i Ă„r? đŸ˜Č

Det blir oxo ett givet köp. KÀnns som att det borde komma ett nytt i Är eller senast 2015.

Postat

Intressant! Kommer alla gamla Ezx-bibliotek att fungera med tvÄan, eller mÄste man ha bÄda pluggarna installerade?

Postat

Intressant! Kommer alla gamla Ezx-bibliotek att fungera med tvÄan, eller mÄste man ha bÄda pluggarna installerade?

Alla gamla ezx kommer att funka pÄ tvÄan. Hade varit dÄligt om man hade varit tvungen att börja om pÄ helt ny kula.

Postat

Du kan inte ha bÄda installerade sida vid sida EzDr2 "skriver över den gamla" enligt Toontrack sjÀlva.

Fattade det ocksÄ som sÄ att EZX-biblioteken skulle uppgraderas pÄ nÄgot sÀtt, men utan extra betalning.

Postat

Den borde du hitta pĂ„ Toontrack.com...om du kommer ihĂ„g dina inloggingsuppgifter dĂ„ förstĂ„s 🙂

Jag har testat varenda mailadress jag haft de senaste tio Ären men det verkar inte finnas nÄgot konto för nÄn av dem sÄ jag antar att det Àr borttaget pÄ grund av inaktivitet eller nÄgot.

Men jag ska ha kartongen med nyckel nÄnstans. :rolleyes: En anledning god som nÄgon att röja upp bland gammalt brÄte.

Postat (redigerat)

Men jag ska ha kartongen med nyckel nÄnstans. :rolleyes: En anledning god som nÄgon att röja upp bland gammalt brÄte.

Det Àr pÄskharen som har tagit nyckeln, locka fram honom med must.

Redigerat av laban1
Postat

Jag har testat varenda mailadress jag haft de senaste tio Ären men det verkar inte finnas nÄgot konto för nÄn av dem sÄ jag antar att det Àr borttaget pÄ grund av inaktivitet eller nÄgot.

Aha...lycka till 🙂

Postat

Har svÄrt att tÀnkta mig att Toontrack plockar bort konton pga inaktivitet. Folk har ju trots allt betalat för deras produkter.

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Ja det lÄter vÀldigt mÀrkligt.

Postat

...i sĂ„dana lĂ€gen Ă€r det lĂ€tt att förstĂ„ varför jag (och mĂ„nga andra) gillar iLok... 😉

• 2 veckor senare...
Postat

Jag var precis inne och uppgraderade 🙂

TÀnkte att jag lika gÀrna kunde göra det sÄ slipper jag göra det pÄ releasedagen, 6 maj.

Jag trodde iofs inte att jag skulle fÄ "tillgÄng" till programmet..utan kanske en lÄst version eller dylikt!

Men icke 😛

Första intryck = đŸ„° :wub: đŸ„° :wub: đŸ„°

Postat

Uppdaterade under kvĂ€llen och första intrycken var riktigt bra, skall bli intressant att dyka in i programmet lite djupare framöver. 🙂

Postat

TÀnkte att jag lika gÀrna kunde göra det sÄ slipper jag göra det pÄ releasedagen, 6 maj.

Jag trodde iofs inte att jag skulle fĂ„ "tillgĂ„ng" till programmet..utan kanske en lĂ„st version eller dylikt! Men icke 😛

Vad menas med releasedag 6 maj om programmet redan Àr slÀppt?

LĂ„ter som en paradox i mina öron 🙂

Postat (redigerat)

Vad menas med releasedag 6 maj om programmet redan Àr slÀppt?

LĂ„ter som en paradox i mina öron 🙂

🙂

Det har varit nedrÀkning pÄ Toontrack's hemsida..det stÄr "3 days left" nu tex.

Det stÄr Àven Available May 6.

Jag vet inte varför de slÀppt pÄ det?!

Kanske de tjuvstartar lite för att inte ALLA ska straffa deras server 6 maj 😎

Eller, det kanske inte gÄr att köpa programmet nytt, men det gÄr att uppgradera?!

I wouldn't know 😳

Men..vĂ€ldigt nöjd att jag nu har det i min Ă€go 🙂

Redigerat av Olympia
Postat

Vilka Àr egentligen de största skillnaderna mellan ettan och tvÄan?

Postat (redigerat)

Jag var precis inne och uppgraderade 🙂

Jag trodde iofs inte att jag skulle fÄ "tillgÄng" till programmet..utan kanske en lÄst version eller dylikt!

Men icke 😛

Första intryck = đŸ„° :wub: đŸ„° :wub: đŸ„°

Jag fattar ingenting ?? Har köpt uppgraderingen och under "My Products" stÄr det

Unauthorized och i rutan som dyker up stÄr det: This product will be available 2014-05-06.

Gör dom skillnad pĂ„ 'Folk och Folk' dĂ€r.. đŸ˜Č😏

Ja-ja, jag fĂ„r vĂ€l vackert vĂ€nta! 😐

Redigerat av uriah
Postat (redigerat)

Jag fattar ingenting ?? Har köpt uppgraderingen och under "My Products" stÄr det

Unauthorized och i rutan som dyker up stÄr det: This product will be available 2014-05-06.

Gör dom skillnad pĂ„ 'Folk och Folk' dĂ€r.. đŸ˜Č😏

Ja-ja, jag fĂ„r vĂ€l vackert vĂ€nta! 😐

Har du provat att starta programmet?

NÀr jag gÄr in pÄ mitt konto pÄ Toontrack sÄ Àr Pop/Rock-kitet "Unauthorized" dÄ den inte blir tillgÀnglig förrÀn den 6/5.

Dock kommer jag Ät bÄde Vintage och Modern-kitet samt expansionen Vintage Rock, vilket för mig var det viktiga.

Har Ànnu inte kollat pÄ allt men det verkar inte som att jag kör nÄgonting begrÀnsat i övrigt.

KÀnns som att Toontrack i och med sökfunktionerna och hur man lÀtt kan sÀtta ihop egna midifiler baserat pÄ redan befintliga osv, har skapat nÄgot som sÀkert kommer att bli standard inom VST-trumpluggar, riktigt bra och kul.

Edit: Expansionen Pop/Rock Àr tillgÀnglig i pluggen.

Redigerat av DigRules

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.